Som projekttråden lyder så har jag införskaffat mig en bubbla och kunde inte hålla mig så sprang på en typ 4 motor som är turbokonventerad med k-jettronic insprutning
Är ganska ny inom bubblor men motorn kommer från en buss -79:a
och turbon från en 740 fick med en hel drös med grejjer till motorn
en komplett till motor men nedplockad i småbitar, 2st intercoolers ,en extra turbo mm mm för ett kanon pris pga pågående skilsmässa
min största fråga är att tydligen om det stämmer när jag läst en hel drös med trådar ang konvetering till typ 4 så behöver man bara slipa ur på 3 ställen i lådan för att sedan bulta ihop låda o motor nu är den dumma frågan vilka 3ställen är detta??
visserligen måste jag flytta torped väggen pga turbons placering men de e lungt o kapa bort dom 2st 3kantiga plåtarna i motor utrymmet
behöver tok mycket tips då jag är färsk i bubbla världen
såg att man behövde extra stag för lådan o motorn för det blir påfrestningar
har kvar min 1600cc orginal snurra för bes om 1år
motorn jag köpte behöver lite puts av rören och en tvätt av blocket
fläkten kommer från en grävmaskin och liknar porsche fläkt ganska mycket dock hörde jag att lagren var dåliga så måste kika på denna och se över remmar och skaffa övre remskiva.

var en total channsning o köpa motorn av honom då han inte hade någon låda att pröva den med så vet inte om den går men har sååå mycket delar jag fick med så är inte de minsta orolig och han påvisade mig en massa tips o trix plus att han vänligt sa att jag skulle höra av mig om jag fick några problem o stoppa i motorn.
fick även se en video innan han sålt bilen o plockat ur motorn att den gick

Tråden är nu uppe i 83 sidor...
Men nu kanske det är fler som läser den o blir inspirerade...