1

Nu längtar man allt bra mycket, tog ut pickisen förra helgen "bara för att"  ICQ/ag
Vintern har varit lång men nu är de snart dags o ta ut dom gamla vagnarna..

http://i52.tinypic.com/wumohj.jpg
Sommardäck och låg markfrigång är inte det bästa receptet för vinterkörning ICQ/ad
http://i55.tinypic.com/2vajjub.jpg
Schäfern älskar att åka med ICQ/ab

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

2

Den är så grym den flakisen!

Här nere har vi haft 8 grader i helgen och inte haft snö på några veckor nu, men inte känner jag att våren kommit för det.
Inte en blomma i vägkanten och inte sett några knoppar på träden.
Men snart så är sommaren här!  ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

3

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/20110314383.jpg

Rullade ut min pickis igår jag med ICQ/ab Dock bara utanför portarna, men det var kul ändå ICQ/ab

4

Extramotor är ju alltid bra o ha på flaket ICQ/ab

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73

5

Ja, pickis med 84 hästar är inte varje dag man ser ICQ/ad

6

grym kärra!

Bubbla -62
Buss -60

7

Den där rackarn känner jag inte till, eller så har jag supit bort minnet av den!  Default/hmm

Men pickisar med Raders gillar jag! Sen att din är av en äldre modell kan jag ju bara vara avis på, kan det vara en 63a månne?

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

8

kee skrev:

Den där rackarn känner jag inte till, eller så har jag supit bort minnet av den!  Default/hmm

Men pickisar med Raders gillar jag! Sen att din är av en äldre modell kan jag ju bara vara avis på, kan det vara en 63a månne?

helt klart en 63a men det krävs ju en blind för att inte se det..........

för det står i presentationen han har

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

9

kee skrev:

Hade du gått utanför eran"camp" på BR i somras så hade du säkert sett den ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

10 Senaste redigerad av kee (2011-03-18 09:31:19)

Ajrå vilken kritik man fick då!

Larsson; Jag ägnar inte så mycket tid åt forumet att jag hinner läsa allt. Jag har länge sett det som ett sundhetstecken hos andra under den period av mitt liv jag ägnade alldeles för mycket tid åt folkaforumen. Tio olika forum om dagen och varenda tråd lästes, nu surfar jag bara in på de intressanta trådarna på detta forum och presentationstråden är lätt att missa om man har bråttom och det kan ibland ta oväntat lång tid att söka igenom bara det mest intressanta här. Dessutom finns det en hel del 62or med skärmkanterna utbytta mot nyare och det var vad jag gick på. Lättare att utesluta en sån felbedömning blir det ju om man kan se båda sidorna. Dessutom kan man få fram årsmodellen på regnumret, men jag tyckte det vad trevligare att ha en liten konversation i ämnet.

Lasslo: Att försöka se allt på en träff har sedan tidigare tagit lite av det roliga ur det hela, jag blir för stressad helt enkelt, ungefär när man som värd fixa en fest och ska försöka prata med alla gäster, det blir för stressigt helt enkelt. Sen var det ju så jäkla dåligt väder större delen av BR att man knappt vågade sig utomhus.

Sen undrar jag om det här forumet och sällskapet som besöker det, har gått så långt att man inte kan få föra såna här debatter? Att gamla MB, som ju "flyttats hit" hade en ökänd besserwisser-attityd är ju känt, men när inte ens triviala ämnen får diskuteras utan att man ska bli ifrågasatt som "lite efter", då har det gått för långt i min mening.

11 Senaste redigerad av Demian (2011-03-18 10:20:00)

kee skrev:

Ajrå vilken kritik man fick då!

Larsson; Jag ägnar inte så mycket tid åt forumet att jag hinner läsa allt. Jag har länge sett det som ett sundhetstecken hos andra under den period av mitt liv jag ägnade alldeles för mycket tid åt folkaforumen. Tio olika forum om dagen och varenda tråd lästes, nu surfar jag bara in på de intressanta trådarna på detta forum och presentationstråden är lätt att missa om man har bråttom

-Kee, det var lite lättare än så.

Ca 2 cm under bilden står årsmodellen. ICQ/ab Det var nog det Larsson syftade på.

Att komma ihåg alla användares bilars årsmodeller som presenteras i presentationstråden, skulle nog vara en tuff uppgift även för 25Hp.  ICQ/ab

12

kee . det var ingen kritik, jag  bara försökte göra mig rolig över att det står under bilden som demian skriver.
lite enkel humor bara

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

13

Jag läste bara inlägget, inte signaturen, missade helt den. ICQ/ad

14

Haha, ja så kan de bli.. Har ni några vårbilder??
Hämtade hem 2 minicrossar med pickisen i torsdags, glömde tyvärr att ta kort. Men säljaren vi köpte av tyckte det var väldigt smidigt med fällbara sidolämmar, de hade ju inte han på sin stora cheva=)

Utvecklingen har inte gått framåt=)

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73

15

Kee - Jag kritiserade inte? Försökte skoja till det lite, därav den blinkande gubben i slutet.
Vad du gör på träffar är upp till dig, det bryr jag mig inte om...

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

16

Lasslo: Jag förstod att det var med glimten i ögat, men jag kände ändå att jag behövde förklara hur jag missade så mycket. Förra BR kommer gå till historien som en av de väderleksmässigt sämsta för min del. Så illa att jag inte vet om jag kommer åka i år.

Redwee: Nej inga bilder än. I min kalender är det fortfarande vinter och bussarna står utom räckhåll.  ICQ/ac

17

Vårcruising i solen igår.... Me like!  ICQ/af

http://forumbilder.se/thumbs/490201191057Afa8f.jpg

#hoffasfulmek

55 oval
60 singlecab
65 crewcab

18

Idag blev de en tur till, lite tidigt men behövde transport. Och finare transportmedel är ju svårt o hitta ICQ/ag

http://i52.tinypic.com/2jdqbc.jpg

http://i54.tinypic.com/a3mpl0.jpg

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73

19

Stenhård! ICQ/af

20

Nu så är sommarjobbaren väckt till liv. ICQ/af
http://i52.tinypic.com/k2bu9y.jpg

[

21

Shyssst bild! Glas mannen

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

22

Det är en mycket fin pickup du har Micke, men vågar du använda den?  ICQ/ab

23

Kommer nog få rulla varje dag. Förra året blev det över 1000 mil. Bollnäs som längst norr och söderut Malmö höstträffen. Glasmästarna blir nostalgiska när man kommer, de flesta har ju kört dessa.

[