26

Ähhh, du får väl zooma upp till 400%, det blir lite pixligt men nu har det har ju hänt något iaf, man får vara nöjd med det lilla har jag fått höra Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

27

Ha ha ha, när jag väl lyckades få upp bilderna blev de jättesmå.... Sorry!  ICQ/ab

Idag har det hänt grejer!! Bilderna får tala skriver mer i mon....

Stort tack älskade Tobbe och Gustav!!

28

Härligt Linda! Ser fram emot fler bilder, kanske lite större... ICQ/ag

(VW typ 1 -71 "2,0" (såld & lite saknad)
VW typ 1 -67 1500
VW typ 2 t2b -78

29

Ok jag blir tokig på att ladda upp bilder i detta forum.... :-)

Nu gör jag ett nytt försök, gav upp kl 23.30 i natt.....Zzzzzzzz

Jag fick målat lite motor i fin röööööd färg :-)

http://i1130.photobucket.com/albums/m536/enkrona/IMAG0002_COVER.jpg

Såhääär fiin blev den!! Grundmålad och klar. Det får duga för Bugrun..... :-)

http://i1130.photobucket.com/albums/m536/enkrona/IMAG0067.jpg

http://i1130.photobucket.com/albums/m536/enkrona/IMAG0064.jpg

Tror att jag behöver ett nytt projektnamn snart oxå... det är ju faktiskt inte röda råttan längre...

30

Det ser ju mycket bra ut Linda, tror att jag får komma ut och hälsa på snart. Börjar klia lite i fingrarna måste meka snart ICQ/ab

1966 Splittpickup "VWerner"
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=192

Medlem i Halmstad Luftkühlers

31

Va fin hon blev!!

Du är så välkommen in i "Vi-med-vita-Bubblor-gänget" ICQ/ag Min har dock lite mer skiftningar i sitt vita... ICQ/ae

(VW typ 1 -71 "2,0" (såld & lite saknad)
VW typ 1 -67 1500
VW typ 2 t2b -78

32

Körde ni vilse igår?  ICQ/ad

33 Senaste redigerad av Linda (2012-08-15 21:12:39)

Nu var det en hel evighet sen jag uppdaterade här inne....Vi överlevde Bug Run (även bilen) efter lite motorhaveri på vägen upp bara  ICQ/ab . Det visade sig dock efteråt att röda råttan var så sjukt populär så jag har sålt henne....En tjej ( flickvän till en kille med en buss såklart) som blev helt förälskad köpte henne. Och jag lovar att hon kommer att ta väl hand om råttan :-)
Måste bara visa en sjukt söt teckning som låg i brevlådan häromdagen. En granne har en liten dotter som är helt förälskad i Herbie filmerna och jag och råttan är hennes nya fan Default/smile

Post's attachments

IMAG0170.jpg, 141.38 kb, 816 x 460
IMAG0170.jpg 141.38 kb, 210 downloads since 2012-08-15 

34

Nu åter till mitt nya projekt... Samma dag som jag sålde råttan köpte jag en ny bubbla Default/smile. En dröm som jag har haft ett tag är en Ragtop. Gillar lixom tanken med ett soltak Default/smile Man blir brun när man kör bil = hur bra som helst. I vilket fall, i helgen hittade vi den!! (Ett stort tack till VW Goran för tipset!!) I ängelholm på VW träffen ( Med Tobbes samtycke) slog jag till Default/smile
En riktigt fin ragtop -62, så nu är jag snart med i gänget på riktigt Default/smile

http://i1130.photobucket.com/albums/m536/enkrona/ragtop.jpg

http://i1130.photobucket.com/albums/m536/enkrona/Ragtop2.jpg

35

Så vad tycks??  Godkänd?

Behöver en ny ratt om någon kan undvara/ sälja en till mig!

36

Vafalls???? Utanför verkstan och ni kommer inte inom och visar upp den??
Jag hade en ratt till din bubbla men jag kastade den precis i soptunnan  ICQ/ae
Skojar bara. Vad var det för årsmodell på bubblan?

37

Mycket bra ICQ/ag mer bilder ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

38

Grattis, soltakare är alltid trevligt ICQ/ab

39

Grattis till köpet. Skulle du mot förmodan tröttna på fälgarna så skicka ett pm .  ICQ/ag

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

40

Grattis,trevlig liten vagn... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

41

Ja grattis!

Om du mot all förmodan får för dig att sälja pärlan kan du väl höra av dig.
Köper gärna tillbaks den då jag haft ångest sen den såldes ICQ/ae

Opel Rekord P2 1962
Ferguson TED 20 1953
Volvo T31
Suzuki K50 1976

42

Skön soltakare, grymt avis!

43 Senaste redigerad av Linda (2012-08-16 07:45:51)

Årmodell 1962 :-)

Göran! Trodde du jobbade igår kväll :-( jag frågade faktiskt Tobbe.... Vi får ta en liten Cruise snart :-). Är det inte dags för en liten höstträff för Halmstad LK snart kanske?? Default/smile Jag behöver fler klibbor oxå!

TonyD! Har du alltså ägt pärlan? När? Har du lite historia om bilen?

44

Snuskigt fin. Inte alls avis ja heller. Inte alls.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

45 Senaste redigerad av TonyD (2012-08-16 14:20:37)

Linda skrev:

Göran! Trodde du jobbade igår kväll :-( jag frågade faktiskt Tobbe.... Vi får ta en liten Cruise snart :-). Är det inte dags för en liten höstträff för Halmstad LK snart kanske?? Default/smile Jag behöver fler klibbor oxå!

Japp, jag köpte den -07.
Då hade den stått ett tag, Jag körde förbi den varje dag till jobbet i flera års tid och var på ägaren flera gånger om den var till salu och fick till slut köpa den.

Fick den genom bes efter lite jobb och körde med den som den var ett tag.
08-09 lade jag i soltaket och riktade upp gamla krockskador ( hade hjälp av en plåtslagare )
Annan framvagn med sänksatser, fälgarna, albert-speglarna, bakljusen, benknäckar-hyllan, usa-kofångaren bak, de sänkta kofångarfästena fram m.m.

Sen 2010 var det dags för bes igen och den gick inte igenom, fick ett bra bud på bilen och sålde som den stod,
Det skulle jag aldrig ha gjort, har ångrat mig bittert sen dess....... Älskar den bilen,  Hon blev döpt till Gry av några kompisar och det hängde/er fortfarande kvar ICQ/ab

Opel Rekord P2 1962
Ferguson TED 20 1953
Volvo T31
Suzuki K50 1976

46

Grattis, snyggt!

Du skrev att du behövde en ratt, jag har en halvsliten från en -65:a om du är intresserad, vet dock ej om det är "rätt" till din -62:a  ICQ/ad

47

Bengt H skrev:

Grattis, snyggt!

Du skrev att du behövde en ratt, jag har en halvsliten från en -65:a om du är intresserad, vet dock ej om det är "rätt" till din -62:a  ICQ/ad

Kan va intresserad! Vad innebär halvsliten? :-) behöver den lackas om? Behöver även blinkers-spaken... Finns den? Skulle du kunna skicka en bild via PM kanske?

48 Senaste redigerad av Linda (2012-08-17 07:33:33)

TonyD skrev:
Linda skrev:

Japp, jag köpte den -07.
Då hade den stått ett tag, Jag körde förbi den varje dag till jobbet i flera års tid och var på ägaren flera gånger om den var till salu och fick till slut köpa den.

Fick den genom bes efter lite jobb och körde med den som den var ett tag.
08-09 lade jag i soltaket och riktade upp gamla krockskador ( hade hjälp av en plåtslagare )
Annan framvagn med sänksatser, fälgarna, albert-speglarna, bakljusen, benknäckar-hyllan, usa-kofångaren bak, de sänkta kofångarfästena fram m.m.

Sen 2010 var det dags för bes igen och den gick inte igenom, fick ett bra bud på bilen och sålde som den stod,
Det skulle jag aldrig ha gjort, har ångrat mig bittert sen dess....... Älskar den bilen,  Hon blev döpt till Gry av några kompisar och det hängde/er fortfarande kvar ICQ/ab

Roligt med lite info! Du har gjort att bra jobb! Default/smile Jag lovar att jag ska ta väl hand om "henne" Hon gick igenom besiktningen igår efter lite fix med ett halvljus samt sned bromspåverkan (köpte henne med körförbud) så hon fick en rejäl cruise igår i det härliga sommarvädret!! Default/smile
Nu kommer jag att köra henne ca en månad till (så länge det är väder) sen blir det garage och lite uppfrächning i vinter Default/smile

49

Trevligt!  ICQ/ab

Hör av dig om du tröttnar, köper gärna tillbaka henne.  ICQ/ae

Opel Rekord P2 1962
Ferguson TED 20 1953
Volvo T31
Suzuki K50 1976