1

I ett svagt ögonblick lyckades min pojkvän (enkrona) övertala mig att köpa en bubbla från 1971.
Tanken är nu att jag ska svetsa upp den rosten som finns, polera upp lacken till nyskick och kanske sy upp en ny inredning med hello kitty mönster Default/smile
Eller kanske inte.. Men jag kan ju titta på när min kille gör det.. Default/smile

För att jag ser upp till vw göran tänkte jag att projektet måste ju döpas och något mer passande än röda råttan kan ju inte finnas Default/smile

Hinner jag elda på min kille så syns vi nog på Bug Run

MVH Linda och Röda Råttan

Post's attachments

bubbla2.png, 715.41 kb, 539 x 516
bubbla2.png 715.41 kb, 254 downloads since 2012-05-15 

IMAG0028.jpg, 180.7 kb, 816 x 460
IMAG0028.jpg 180.7 kb, 171 downloads since 2012-05-15 

2 Senaste redigerad av VwGoran (2012-05-15 21:23:17)

Grattis Linda! Härligt med bubbla. Dags att skita ner sig nu då, får väl skriva över Ruby på Jessica så har ni giros varsin bubbla. Råttan fixar Tobbe i helgen

Ses i garaget  Default/hmm

Medlem i Halmstad Luftkühlers

3

Lycka till!

4

Haha det var rackarns så snabb du var med att lägga till på boxerville och tuta upp bilder! Imorgon hoppas vi få se dig i garaget med de omtalade rosa snickarbrallorna. Och Röda råttan alltså! ICQ/ad  /Glada hälsningar från Stålmusen!!

Den som väntar på något gott.. Han blir aldrig fet

5

Där ser du joel ICQ/ab var är projekttråden på Svante?? Kom igen nu....... ICQ/ae

Jag har bildbevis på de rosa snickarbyxorna.....

6

Svante kommer upp inom kort ska du se! ICQ/ae  Se där ja!

Den som väntar på något gott.. Han blir aldrig fet

7

Dags för uppdatering Linda?  ICQ/ad

8

Är detta ett fall av "Klubben för inbördes beundran" ?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

9

VwGoran skrev:

Vad menar du Tomas???   ICQ/am

Försöker uppmuntra Linda att visa dagens framsteg med bubblan eftersom jag tycker det är riktigt trevligt projekt. Dessutom är det ju kul med fler girls som kör vw.

Klubben för inbördes..... Hrm. Kan Du inte ge henne lite cred istället ?  :

10

Linda skrev:

I ett svagt ögonblick lyckades min pojkvän (enkrona) övertala mig att köpa en bubbla från 1971.
Tanken är nu att jag ska sy upp en ny inredning med hello kitty mönster Default/smile
Eller kanske inte.. Men jag kan ju titta på när min kille gör det.. Default/smile

Ser fram emot bilder på "enkrona" vid symaskinen med händerna fulla av hello kitty textil ICQ/ae

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

11

Jag menade inte att racka ner på henne, mer att det var bara just de typer som är aktiva i ert garage som hade uppmärksammat hennes bil....alltså det "innersta kretsen". Ta det som du vill, men det var det jag syftade på.

12 Senaste redigerad av enkrona (2012-05-17 22:46:50)

Idag missade Linda att övervaka sitt projekt och killarna i verkstan tog tydligen egna initiativ. För nu åker Linda lite lägre än hon gjorde tidigare Default/smile Ja du opec jag har inte sytt sen lågstadiet så det här blir ett projekt för mig med Default/smile Dock ska vi nog disskutera mönstervalet lite till hehe

Post's attachments

mail.jpg, 25.59 kb, 360 x 480
mail.jpg 25.59 kb, 188 downloads since 2012-05-17 

13

Nu ska jag uppdatera Göran ICQ/ab

Ja som sagt när katten är borta dansar råttorna på bordet..... helt plötsligt har röda råttan blivit lägre.....:-) bäst att jag håller koll på grabbarna i morgon. Kanske är bättre att de lägger energi på gaspedalen, ratten, bromsarna och motorn så att vi kommer till Mantorp!? Ha ha, alla prioriterar vi olika. Tilläggas bör att jag är mycket tacksam för att jag slipper mecka, då hade vi aldrig kommit till Halmstad ens.... ICQ/ad Vaddå slipper mecka?? sade tobbe precis.... hmmmmm ICQ/ag

Är lite bekymrad över alla hål (läs rost) jag såg idag oxå. En följebil kanske hade varit bra ändå?? Henke jag litar på din pickis, den har stooort flak :-)

Jag har i alla fall damsugit bort 1 kg grus, lite halm och ganska mycket damm. Alla fönster är putsade och gummimattorna är som nya så nu är det "bara" att få sätena rena oxå....och en liten operation lukta gott innan vi kan husera oss inne i bilen ICQ/ag. Finns risk att man inte överlever som hon luktar nu....WONDERBAUM  ICQ/af

bildbevis kommer i mon  ICQ/ag

Natti natti

14

Linda har varit duktig och renoverat bromsarna.. Nu väntar vi bara på de sista delarna så ska det nog gå vägen att få råttan körbar till bugrun Default/smile

Post's attachments

linda1.jpg, 21.47 kb, 360 x 480
linda1.jpg 21.47 kb, 193 downloads since 2012-05-19 

15

Fan vad det arbetas i Harplinge garaget! ICQ/ab

Ni har ju bilar för en hel karavan till BugRun hoppas ni får ihop alla i tid!

16

Är det inte någon annan träff på närmare håll en vecka innan BR?  ICQ/ad

17

25hpman skrev:

Är det inte någon annan träff på närmare håll en vecka innan BR?  ICQ/ad

Personligen så tar jag examen Fanfest helgen så kan inte då.. Vad grabbarna och tjejerna i Harplinge gör vet inte jag ICQ/ab

18

Linda skrev:

Nu ska jag uppdatera Göran ICQ/ab

Ja som sagt när katten är borta dansar råttorna på bordet..... helt plötsligt har röda råttan blivit lägre.....:-) bäst att jag håller koll på grabbarna i morgon. Kanske är bättre att de lägger energi på gaspedalen, ratten, bromsarna och motorn så att vi kommer till Mantorp!? Ha ha, alla prioriterar vi olika. Tilläggas bör att jag är mycket tacksam för att jag slipper mecka, då hade vi aldrig kommit till Halmstad ens.... ICQ/ad Vaddå slipper mecka?? sade tobbe precis.... hmmmmm ICQ/ag

Är lite bekymrad över alla hål (läs rost) jag såg idag oxå. En följebil kanske hade varit bra ändå?? Henke jag litar på din pickis, den har stooort flak :-)

Jag har i alla fall damsugit bort 1 kg grus, lite halm och ganska mycket damm. Alla fönster är putsade och gummimattorna är som nya så nu är det "bara" att få sätena rena oxå....och en liten operation lukta gott innan vi kan husera oss inne i bilen ICQ/ag. Finns risk att man inte överlever som hon luktar nu....WONDERBAUM  ICQ/af

bildbevis kommer i mon  ICQ/ag

Natti natti

Hej Linda!

Kul med fler tjejer som mekar!

Hur går det med röda råttan? Hinner ni till bugrun?

MVWH Lotta  ICQ/ab

(VW typ 1 -71 "2,0" (såld & lite saknad)
VW typ 1 -67 1500
VW typ 2 t2b -78

19

Ha ha ja eller hur Lotta! Känns som om att vi girls behöver jämna ut detta forum lite Default/smile

Dags för lite uppdatering igen minsann! Det händer grejer vill jag lova  ICQ/ab  jag måste dock medge att det inte är jag som gör det stora jobbet. Finaste pojkvännen sliter dock som ett djur....De håller på och grundmålar som bäst just nu tror jag  ICQ/ag

Jag försökte tvätta lite säten här i veckan men det blev inte så mycket bättre, dock luktar det nog en smula bättre. Har även torkat allt invändigt så allt mögel är borta  ICQ/ab

Frågan är om vi kommer till Bugrun? Största problemet nu är om vi hinner få alla papper i tid..... iiiiiiihh. Annars är det i princip bara grundmålning och besiktning kvar :-)

Jag hoppas oxå på att sommaren ska komma till nästa helg. Bugrun i ösregn och tält skrämmer mig lite vill jag lova. Sol hade känts MYCKET bättre :-)

Här kommer lite bilder oxå:

20

Går inte så bra för mig att ladda upp bilder ... Default/sad

21

Om du laddar upp bild på tinypics eller flickr eller liknande så skriver du in [img]bildadressen[/img] . Klart.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

22

Gå in och redigera och klicka på skicka svar annars har det inte hänt Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

23 Senaste redigerad av VwGoran (2012-06-02 19:08:35)

Kan bekräfta att det grundmålades för fullt.

24

http://i1130.photobucket.com/albums/m536/enkrona/bubbla2.jpg

http://i1130.photobucket.com/albums/m536/enkrona/bubbla3.jpg

http://i1130.photobucket.com/albums/m536/enkrona/bubbla1.jpg

25

Skit oxå glömde mitt förstorings glas.. ICQ/ae

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(