Point of no return.
Kaffet är på och vinkelslipen går varm. Tyvärr så är det så klantigt svetsat så det är svårt att se vad som är vad. Jag försöker hålla mig så nära kanten på plattan som möjligt, men ibland är det svårt. Det blir nog en del efterarbete är jag rädd.

Är det någon som har en bild / ritning på hur tvärsnittet ser ut. Jag är lite osäker på de olika lager plåt som kommer fram. Vill inte förstöra för mycket. Tryckluftsmejseln som jag haft liggandes några år utan att använda har vistat sig vara ett alldeles lysande verktyg bara man tar det det lite försiktigt. Inte någon kirurgprecision direkt
Var på veteranbilsmarknaden igår och fick med mig ett dimljus till bubblan. Tyvärr så saknades halva fästet som om det är någon som har ett liggandes så maila mig.

Typ1 Bubbla-66

Bara bita ihop och göra andra sidan. Det var en härlig känsla när jag lossade den sista decimetern och man hörde hur det knäppte i karossen när spänningarna släppte 

Nooooooooot !!
. Fast frågan är om jag kan köra bil då. Det stora problemet för mig har varit att andra "små" projekt, som sedan visat sig bli omfattande, hela tiden gått före. Så det har ju faktiskt inte varit stiltje i garaget. Nu lovade jag nog min fru i ett svagt ögonblick att jag skulle dra in ghian i garaget i vinter... För övrigt var kaross och bottenplatta ihopsvetsat på ett mindre imponerande sätt på min bil oxå