hej hej.
Har problem med min 62:a orginal, den startar alltid lätt och går kanon på tomgång men när man belastar den med snabba gasrörelser så kväver den sig själv, men om man varvar långsamt så funkar det. jag har bytt stift, rensat förgasaren och filtret, kollat membranet i bränslepumpen och i accelerationspumpen i förgasaren, båda är hela (det i förgasaren är lite torrt men ok skulle jag säga), bytt tändkabeln från tändspolen till fördelaren, ställt in brytarspetsen(0,4mm), ställt in tändningen med lampa och även testat men en annan förgasare (solex 30:a) som jag hade liggandes, jag flyttade dock över ett munstycke från orginal förgasen till 30:an när jag testade(det som sitter utvändigt bredvid chokfjäderanordningen) orginal solex 28:a är inställd korrekt med mängdskruv, motorn gick lika dåligt på båda förgasarna. Jag har även sprayat med startgas runt förgasern för att leta tjuvluft utan framgång. Tanken är tömd och rensad och påfylld med frisk soppa. Jag hade varit väldigt taksam om någon kunde hjälpa mig att lösa detta.. den svarar lite bättre på gas när den är kall, men inte mycket.
Typ 1 1962 1200.
Tack / Simon

. Ett varv är ju 360 å sen märka i motorblocket. Men tändningen kanske alltid går automatiskt 32 grader om allt funkar som det ska? Är som sagt grön på det här...