Här kommer lite bilder och mer info på en pick-up jag fått tag på...
Det hela började med ett nytt jobb och där fanns det då en medarbetare som ganska snabbt klämde ur sig "min farsa har en gammal vw pick-up i garget som kanske är till slau"
Infon jag först fick va lite tunn, den skulle vara gammal och den va grå i färgen och hade hel framruta årsmodell visste han inte.
Efter lite tjat i några månader så fick jag ett registrering nummer av kollegan och han sa även att det är en -68 nice tänkte jag en early är ju trevligt, den vill jag köpa meddelades till pappan som skulle fundera lite.
Efter ytterligare några månader skulle jag i alla fall få titta på den...
Detta är vad jag hittade i kollegans pappas garage
Nu står den hemma med mig som ägare, efter lite mer info från ägaren och avkodninga av m-plate blev den ännu trevligare.
Bilen är alltså byggd 8 sept 1967
Den såld ny den 10 nov 1967 till en möbel handlare i byn Brålanda några mil norr om Vänersborg, Jag är ägare nummer 6 av dom 6 kan jag spåra 4 om första ägaren va återförsäljaren.
Bilen ställdes av 1983 och har sedan dess alltid stått inomhus.
Det finns grov rost på vänster ram balk precis efter främre utriggaren ett hål på 4x4cm, bakom vänter fram hjul är det också ett 10x10 cm håll i innerskärmen, golven i hytten är lagade på båda sidor och batteri hyllan är i princip borta. Sen är den ju väl använd med lite ytrost men ganska nice patina.
Vinterns plan är laga rosten, byta allt i bromsväg, splittframvagn med sänksatser och flippade spindlar, justerbara svärd och om det behövs antingen något hack eller hästskor i bak.
Kommer även komma i en något vassare maskin, vet inte vad men det finns lite delar liggandes
Målet är fanfest 2013
Vad tror ni om detta??
75:a Late bay Westfalia