Jag som är -68 nörd fyller på med lite bilder då.
Vindrutetorkararmar -68 överst.


Dörrhantagen -68 överst.


Hastighetsmätare -68 och väldigt tidiga -69 överst


Kontrollampor -68 överst. -68:ans oljetryckslampa lyser grönt och -68 saknar symboler.


Dörrlås. Kromat på alla modeller -68 och 69. Senare var endast lyxens kromade. Samma sak med fönsterveven.
-68 utan låsknapp överst. -68 hade låsknappen uppe vid rutan, som på senare bayar.


Innerbackspegel -68 och väldigt tidiga -69 överst. Den mellersta är -69 utom i Sverige och den på nedersta bilden fanns i Sverige 1969 och i övriga världen från 1970. 1969 var det M-kod 062 på de svensksålda bayarna. Och det betyder kort arm på innerbackspegeln och konvex höger ytterbackspegel. Det kan ju vara den som har den tjocka listen runt glaset.
Det måste ju ha varit svenska registreringsregler som krävde en kortare innerbackspegel. Den långa skymde väl sikten. Fast den korta är ju desså sämre bakåtsikt i. 1970 kom väl Volkswagen själva på att den långa innerbackspegeln tog bort för mycket framåtsikt, så då infördes den korta på alla modeller. Men solskydden är likadana 68 och 69 även i svenska bussar.



Sedan så har alla utom svensk-usa sålda bussar plåtbräda. De två första åren var plåtbrädan lackad i samma färg som bussen var lackad utvändigt. 1970 blev plåtbrädan svart.

Och ett kort på one year only klädselfärgen, beigebrun

Och ett kort på half year only klädselfärgen, blå

Och här är one year onlyfärgen titanröd.

Säkringsdosan fanns 68 och 69

Instrumentbrädan fanns 68 och 69. Senare ändrades rattstångsinfästninen.

Det var nog de flesta one year only detaljerna på bild 
Sedan så är bromsköldarna och bromstrummorna bak också half year only.
Källan är Vw transporter Specifiction guide 1967-1979.