Hejsan
Någon som vet en butik som säljer gängtappar i stockholm, alternativt ifall det finns någon vänlig som kan låna ut en i några timmar? måste ha tag på en snarast.
mvh Joakim
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Vart köpa M14x1.5 i sthlm
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hejsan
Någon som vet en butik som säljer gängtappar i stockholm, alternativt ifall det finns någon vänlig som kan låna ut en i några timmar? måste ha tag på en snarast.
mvh Joakim
Swedol måste ju ha?
Sifvert Skruv
Lindhagensgatan 53
Dom brukar ha allt, är dock rätt dyra. Har online katalog
Sifvert Skruv
Lindhagensgatan 53
Dom brukar ha allt, är dock rätt dyra. Har online katalog
Tack, men de verkar inte ha 14x1.5 utan bara upp till 14x1.25 
Finns på ebay. När jag köpte så var leveranstiden mindre än en vecka. Mina är tyvärr i garaget så jag kan inte fixa förrän måndag.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=t … ;_osacat=0
edit: efter en googling verkar det finnas på Fredells och Jula.
iooor_21 skrev:Sifvert Skruv
Lindhagensgatan 53
Dom brukar ha allt, är dock rätt dyra. Har online katalogTack, men de verkar inte ha 14x1.5 utan bara upp till 14x1.25
Jag ringde och de hade en
300 spänn
Finns på ebay. När jag köpte så var leveranstiden mindre än en vecka. Mina är tyvärr i garaget så jag kan inte fixa förrän måndag.
ah nice, men behöver den idag... synd att du inte kund förens på måndag... är ju lite panik, BRC i helgen ju 
Jag har M14 gängtappar som du kan låna, vet inte stigningen är bara märkta M14.
Jag har M14 gängtappar som du kan låna, vet inte stigningen är bara märkta M14.
Är de bara märkta M14 är det standardstigning dvs x2.
Jag mätte mina och de är M14x2 så det var ju fel tyvärr. 
Jag mätte mina och de är M14x2 så det var ju fel tyvärr.
ok. synd tack ändå.
men jag åkte till sifvert - såklart lunchstängt :-)
Finns på biltema, fast kanske bara i de större satserna.
Kan du komma med grejen som ska gängas, till Biltema på Värmdö i god tid innan 1600 imorgon så fixar vi det på plats!
jag jagade lite olika gängtappar och kom fram till att biltemas sats (eller om det var julas) var enda rimligt prisade alternativet att få fatt på de lite mera udda dimensionerna (som inte finns lösa på lågprisvaruhusen och kostar mer än hela biltemasatsen på de bra affärerna).
Jag har bara använt biltemas till att "fräscha upp" skadade gängor, till det duger de... Jag har även gjort fulingen att köpa en skruv i hård kvalite, sågat ett spår och använt denna att fräscha upp gägnor med (specifikt när gängan till växellådsvaggan gett sig... för en gängtapp hade kostat flera "månadspengar" att köpa...)
Jag sökte på tradera och köpte tysk gängtapp som var kanonbra för 130:- inkl frakt 
Finns på biltema, fast kanske bara i de större satserna.
Kan du komma med grejen som ska gängas, till Biltema på Värmdö i god tid innan 1600 imorgon så fixar vi det på plats!
jag jagade lite olika gängtappar och kom fram till att biltemas sats (eller om det var julas) var enda rimligt prisade alternativet att få fatt på de lite mera udda dimensionerna (som inte finns lösa på lågprisvaruhusen och kostar mer än hela biltemasatsen på de bra affärerna).
Jag har bara använt biltemas till att "fräscha upp" skadade gängor, till det duger de... Jag har även gjort fulingen att köpa en skruv i hård kvalite, sågat ett spår och använt denna att fräscha upp gägnor med (specifikt när gängan till växellådsvaggan gett sig... för en gängtapp hade kostat flera "månadspengar" att köpa...)
Jag sökte på tradera och köpte tysk gängtapp som var kanonbra för 130:- inkl frakt
Tack alla för hjälpen men det har löst sig - Jag åkte till Sifvert Skruv innan de stängde och köpte tappen och den funkar kanon 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Vart köpa M14x1.5 i sthlm
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.