1

Hejsan

Någon som vet en butik som säljer gängtappar i stockholm, alternativt ifall det finns någon vänlig som kan låna ut en i några timmar? måste ha tag på en snarast.

mvh Joakim

Typ 1 1960 - Under uppbyggnad

2

Swedol måste ju ha?

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

3 Senaste redigerad av iooor_21 (2012-08-02 05:24:06)

Sifvert Skruv
Lindhagensgatan 53
Dom brukar ha allt, är dock rätt dyra. Har online katalog

Nytt mob nr...

4

iooor_21 skrev:

Sifvert Skruv
Lindhagensgatan 53

Tack, men de verkar inte ha 14x1.5 utan bara upp till 14x1.25 ICQ/ac

5 Senaste redigerad av bdagman (2012-08-02 08:24:06)

Finns på ebay. När jag köpte så var leveranstiden mindre än en vecka. Mina är tyvärr i garaget så jag kan inte fixa förrän måndag.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=t … ;_osacat=0

edit: efter en googling verkar det finnas på Fredells och Jula.

6

jh skrev:
iooor_21 skrev:

Sifvert Skruv
Lindhagensgatan 53

Tack, men de verkar inte ha 14x1.5 utan bara upp till 14x1.25 ICQ/ac

Jag ringde och de hade en ICQ/ab 300 spänn

7

bdagman skrev:

Finns på ebay. När jag köpte så var leveranstiden mindre än en vecka. Mina är tyvärr i garaget så jag kan inte fixa förrän måndag.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=t … ;_osacat=0

ah nice, men behöver den idag... synd att du inte kund förens på måndag... är ju lite panik, BRC i helgen ju ICQ/ab

8

Jag har M14 gängtappar som du kan låna, vet inte stigningen är bara märkta M14.

Bubbla -62

9

GB63VW62 skrev:

Jag har M14 gängtappar som du kan låna, vet inte stigningen är bara märkta M14.

Är de bara märkta M14 är det standardstigning dvs x2.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

10

Jag mätte mina och de är M14x2 så det var ju fel tyvärr. ICQ/ac

Bubbla -62

11

GB63VW62 skrev:

Jag mätte mina och de är M14x2 så det var ju fel tyvärr. ICQ/ac

ok. synd tack ändå.
men jag åkte till sifvert - såklart lunchstängt :-)

12

Finns på biltema, fast kanske bara i de större satserna.

Kan du komma med grejen som ska gängas, till Biltema på Värmdö i god tid innan 1600 imorgon så fixar vi det på plats!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

13

jag jagade lite olika gängtappar och kom fram till att biltemas sats (eller om det var julas) var enda rimligt prisade alternativet att få fatt på de lite mera udda dimensionerna (som inte finns lösa på lågprisvaruhusen och kostar mer än hela biltemasatsen på de bra affärerna).

Jag har bara använt biltemas till att "fräscha upp" skadade gängor, till det duger de... Jag har även gjort fulingen att köpa en skruv i hård kvalite, sågat ett spår och använt denna att fräscha upp gägnor med (specifikt när gängan till växellådsvaggan gett sig... för en gängtapp hade kostat flera "månadspengar" att köpa...)

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

14

Jag sökte på tradera och köpte tysk gängtapp som var kanonbra för 130:- inkl frakt ICQ/ab

15

kee skrev:

Finns på biltema, fast kanske bara i de större satserna.

Kan du komma med grejen som ska gängas, till Biltema på Värmdö i god tid innan 1600 imorgon så fixar vi det på plats!

johan_l skrev:

jag jagade lite olika gängtappar och kom fram till att biltemas sats (eller om det var julas) var enda rimligt prisade alternativet att få fatt på de lite mera udda dimensionerna (som inte finns lösa på lågprisvaruhusen och kostar mer än hela biltemasatsen på de bra affärerna).

Jag har bara använt biltemas till att "fräscha upp" skadade gängor, till det duger de... Jag har även gjort fulingen att köpa en skruv i hård kvalite, sågat ett spår och använt denna att fräscha upp gägnor med (specifikt när gängan till växellådsvaggan gett sig... för en gängtapp hade kostat flera "månadspengar" att köpa...)

rs68 skrev:

Jag sökte på tradera och köpte tysk gängtapp som var kanonbra för 130:- inkl frakt ICQ/ab

Tack alla för hjälpen men det har löst sig - Jag åkte till Sifvert Skruv innan de stängde och köpte tappen och den funkar kanon ICQ/ab