luftgekühlt skrev:JPWikell skrev:Hijackers orkar lyfta, men ujj vad det blir stumt!
Då menar du när man åker i en viss fast vald position, och jämfört med motsvarande med standard stötdämpare?
Men OK, om man då gör en Cost Benefit Analys, vad är bästa lösningen och vad landar man på (i mitt fall typ 2).
Beror helt på hur mycket du kan bygga själv.
Med hijackers behöver du köpa dämpare,tank,ventiler,kompressor,ledningar,nipplar mm men nästan ingen special tillverkning.
Ska du ha bälgar måste du köpa samma saker (byt dämpare mot bälgar), men sen måste du köpa/bygga en framvagn för bälg.
Samt köpa/bygga om bakvagnen för bälgar.
Jag kommer bygga första versionen med hijackers för att det är enklast och hijackers är rätt billiga (ca 1000kr paret). Om jag inte blir nöjd med åkkvaliteten/åkhöjden så byggs det om till bälgar men tror inte detta är nödvändigt (tycker om hård fjädring,har man 20-30mm markfrigång vill man inte ha fjädring)
Men om jag måste bygga om till bälgar så kan man återanvända alla luftsaker utom hijackers, så enda onödiga utgiften är själva dämparen resten går att återanvända.
Franke kanske kan kommentera åkkvaliteten med hijackers, han åker väl med sådana bak fortfarande.
Nytt mob nr...