1

Hejsan e helt ny bubbla ägare är hyffsat van o skruva osv men inte med dessa bilar

så har lite frågor:

min blinkers säkring har fått för sig att sticka hela tiden
gjorde inte det när jag böt till mig bilen kan det vara dålig kabel?

känns som man skulle behöva göra om elen bitvis då det är ett enda virr varr av kablar fick med en ruskigt gammal ok gör det själv handbok som tydligen ej görs längre enl förra ägaren dock lite svårt att tyda vilka färger kablarna har i elschemat som finns i denna bok
tutan fungerar ej men tror jag hittat varför.en kabel verkar klippt till denna undrar varför?och hur skall jag dra en ny tuta kabel på enklaste sätt??Är det inte annars godkänt att ha en sok gammal tuta med(signalhorn som man trycker ihop en liten gummiboll för att få ljud?)

krängningshämmarstaget i fram ser ena fästet ut att inte va ordentligt skruvat
men vart o kännt på detta men går ej att rubba skruvarna alls har för mig att jag läste att dom flesta byter ut dessa mot några andra typer av hållare/infästningar men är ganska osäker när det gäller dessa bilar så rätta mig gärna om jag har fel?

vart köper man bubbla delar till vettiga priser?

tyckte jag såg en kille som köpt vita blinkers fram komplett med skruv till sin bubbla då jag har dom 2st små runda fram har inte dom som sitter på ovankant hjulhus vart får man tag i dessa?

titta gärna på bilder på bilen och mina övriga bilar här:
http://www.garaget.org/?car=298704

2

Åskbollen skrev:

Hejsan e helt ny bubbla ägare är hyffsat van o skruva osv men inte med dessa bilar

så har lite frågor:

min blinkers säkring har fått för sig att sticka hela tiden
gjorde inte det när jag böt till mig bilen kan det vara dålig kabel?

känns som man skulle behöva göra om elen bitvis då det är ett enda virr varr av kablar fick med en ruskigt gammal ok gör det själv handbok som tydligen ej görs längre enl förra ägaren dock lite svårt att tyda vilka färger kablarna har i elschemat som finns i denna bok
tutan fungerar ej men tror jag hittat varför.en kabel verkar klippt till denna undrar varför?och hur skall jag dra en ny tuta kabel på enklaste sätt??Är det inte annars godkänt att ha en sok gammal tuta med(signalhorn som man trycker ihop en liten gummiboll för att få ljud?)

krängningshämmarstaget i fram ser ena fästet ut att inte va ordentligt skruvat
men vart o kännt på detta men går ej att rubba skruvarna alls har för mig att jag läste att dom flesta byter ut dessa mot några andra typer av hållare/infästningar men är ganska osäker när det gäller dessa bilar så rätta mig gärna om jag har fel?

vart köper man bubbla delar till vettiga priser?

tyckte jag såg en kille som köpt vita blinkers fram komplett med skruv till sin bubbla då jag har dom 2st små runda fram har inte dom som sitter på ovankant hjulhus vart får man tag i dessa?

titta gärna på bilder på bilen och mina övriga bilar här:
http://www.garaget.org/?car=298704

Det är nog någon kabel som ligger och jordar lite Default/hmm
Dra om bit för bit kolla så allt stämmer så löser det sig det, tutan måste sitta på utsidan Default/hmm
Classic vw är bra
Får du ha vitablinkers

Shema med testutag

http://www.vintagebus.com/wiring/1302_from_August_1970_with_test_central_socket.jpg

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3 Senaste redigerad av Svwerker (2012-07-17 19:27:13)

Du ska inte åka med motorrummet sådär.
1. Täta utblåsen från fläktkåpan.
2. Montera de kylplåtar din motor saknar, ser minst 2.
3. Se till att gummilisten i motorrummet är hel och tätar runt om.

Du har ingen vakumslang monterad mellan förgasare och fördelare.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Löste det där med förtädnings slangen mellan fördelare o förgasare igår tack för att du oxå såg det.
Även fått dra om kabel som ej fanns till automat choken.Slangar till förvärmare får jag fixa täck brickor till på ormboet då alla andra grejjer till förvärmen saknas.Fick även dra ned soppan då den förra ägaren tok ställt på med bränsle.Nu startar bilen direkt dock vill hon inte gå helt på
Tomgång.Så måste ställa denna på något sätt.Detta är min andra förgasar bil så är ganska färsk
Tur att man har gör det självboken så underlättare de lite men kommer garanterat behöva mer hjälp.

5

Blev lite nyfiken på va du har för motorkod? Tycker det ser ut som förgasare, insug och toppar kommer från en 1500 motor?!

Angående vita blinkers så finns det liknande sådana som du har på Mekonomen.
Sen tycker jag du ska skruva loss dina blinkers först och se så det inte e där inne det kommit in vatten och kortslutit när du blinkat.

mvh
NG

6

folkabiten har bra priser! Kan varmt rekommendera!!

Vw typ 1 1968.
Förhoppningar att få besiktad och kunna köras i år. ICQ/ag
Sen blir det kanske en mer omfattande renovering. (urspårning) ICQ/ag

7

niklasg skrev:

Blev lite nyfiken på va du har för motorkod? Tycker det ser ut som förgasare, insug och toppar kommer från en 1500 motor?!

Angående vita blinkers så finns det liknande sådana som du har på Mekonomen.
Sen tycker jag du ska skruva loss dina blinkers först och se så det inte e där inne det kommit in vatten och kortslutit när du blinkat.

mvh
NG

motorkod:A221428