401

VwGoran skrev:

Godkväll.

Loggade bussar är ju så himla läckra eller hur? Har ju gått och funderat över detta ganska länge och velat fram och tillbaka. Vad ska man ha osv. Men för ett tag sedan slog det mig.

Det är nämligen så här att min farfar och farmor drev klädaffär i Munka-Ljunby från ca 60-talet fram till 1990 då farfar dog.
Farmor skötte butiken medans farfar och hans bror åkte runt och sålde kläder till folket i Norra skåne. Jag och mina systrar älskade att leka affär i butiken under farfars övervakande öga dvs.

Vi har ju mycket material från affären med bla gamla omslagspapper och det är därifrån jag fick inspirationen till min logga på Danskan. Detta för att hedra min älskade farfar och farmor. ICQ/ab

Så via en kille här i stan som driver en reklamfirma och tillråge på allt dessutom kör en bay pickis, fick jag hjälp att ordna loggan från omslagspappret till klistermall. Och idag var de klara. Bara att hämta och tjöta lite vw. Sedan raka vägen till garaget.

http://img836.imageshack.us/img836/2392/17974796.jpg

Så jäkla nöjd. Nu ler nog farfar och farmor.

Fridens folket!

Respekt!!!!!!!!!                                                                                                                             
Mycket stiligt gjort att hedra farfar och farmor med att montera deras firmalogga på bussen. Sen att loggan i sig är riktigt snygg också gör ju inte saken sämre ICQ/ag .

Vem hade inte köpt ett par nya arbetsbyxor när denna buss hade kört upp på gårdsplanen? Hade din farfar kört upp på min farfars ladugårdsplan med den bussen då är jag säker på att han även hade köpt ett par nya byxor till drängen ICQ/ag

Din farfar och farmor hade varit mycket stolta över din buss , det är en sak som är säkert.

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

402

Tack Fredde! Kul att du gillade loggan.

Har idag skaffat masonit skiva till golvet via vaktmästaren på jobbet. Gratis bara att plocka hem och såga till. Underst ligger det nu ljudsämpningsmatta.

När sambon kom hem från jobbet så drog vi till en lokal mattbutik i grannbyn, för att kolla på plastmatta till bussen. Jessica valde kulör och sedan var det hem och hiva in det i Danskan för att se hur det såg ut.

Blir dra. Ikväll blev allt färdigbetsat dessutom. Lite modifiering, ngn mer dörrsida att klä, sedan är det dags att skruva dit inredningen för gått.

Eller ska man vänta tills efter besiktningen? Kan de ha ngt att hänga upp sig på att man byggt campinginredning?

Bilder kommer!

Fridens!

Medlem i Halmstad Luftkühlers

403

Vackert  ICQ/ab

404

Riktigt trevligt med släktloggor. Blir så mycket mer personligt då

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

405

Barndoor51 skrev:

Riktigt trevligt med släktloggor. Blir så mycket mer personligt då

Kan inte annat än att hålla med ICQ/ab

Förr i världen hade man vapensköldar som visade vilken släkt man tillhörde, skall 2000-talet bli släktloggornas tid tro ICQ/ag ?

Snyggt är det i alla fall ICQ/ag

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

406

Idag var dagen med stort D eller rättare sagt stort B.

Det var dags för BESIKTNING av Danskan.

Upp i gryningen (kl10.00) och städa ur Danskan på verktyg och annat löst skit som samlats där när man hållt på med inredningen nu ett tag. Samtidigt som man städade, ringdes Försäkringsbolaget som snabbt fixade en försäring på Danskan. Och sedan in på transportstyrelsen för att ställa på henne.

Sedan tanka och rulla in till Halmstad. Mötte upp med Harved och hans pickis, och sedan drog vi till Carspect.

Besiktningsmannen undrade om reg nr, "Jasså en Volkswagen från 1963" och tittade ut genom rutan. Sedan fick han fart. Mycket imponerad. "Jävlar va fin, hit med nycklarna" Lätt ivrig verkade det som, positivt med en glad & intresserad besiktningsgubbe ICQ/ab

Inne i hallen och besiktningen kunde börja.

http://img99.imageshack.us/img99/8070/besiktning1.jpg

Bromsarna var perfekta, och sedan bar det upp på rampen. "Försiktigt" bad jag honom då hon är ganska låg  ICQ/ab
Gud så försiktigt han körde upp Danskan.  Default/lol

http://img833.imageshack.us/img833/6954/besiktning2.jpg

Summa var att Danskan nu är Godkänd för första gången sedan 1978. Med Blanka papper!!!!!!

Eller fick en värt att veta, saknade en hjulbult på vänster fram. Men hittade fan inte den imorse.

MEN JAG ÄR GALET NÖJD!!!!!!!!!

Så harved och jag tog ett ärovarv genom Halmstad centrum - så skönt det var.

Stort tack till min gode kompis Harved! Du är grym! Även tack till mr Enkrona för all hjälp och lån av verkstan.

Nu ska jag ut och åka en sväng till  ICQ/ag

Hälsningar Göran & Danskan

407

Wohoo! Ett stort välförtjänt GRATTIS! Bra jobbat! ICQ/ab

Buy the ticket, take the ride... - HST

408

Grattis Göran ! Hoppas man kan tigga till sig en preview .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

409

Stefan, du är välkomen på en tur. Du har väl vägarna förbi Halmstad ngn gång?

410

Grattis!

snyggt jobb och snygg buss.

411

Grattis!!
Otroligt  snygg buss, du har gjort ett kanonjobb.
Två tummar upp ICQ/ab

Jan Jacobsson Borås

412

Grattis !!

413

Hyfsat jobbat... eller typ.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

414

Congrats ! Mycket fin buss !  ICQ/af

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

415

Grattis, någon hjulbult hit eller dit är inte så viktigt.  ICQ/ae Jag körde med fyra hjulbultar fram på pickisen i någon sommar eller två (en satt väldigt löst, gängsallad på ett av hålen). ICQ/ab

Har du funderat på om du vill ha mer gummi på bakhjulen? Vad har du för dimension där idag? (ursäkta denna fråga om det redan är avhandlat, har ju varit borta ett tag).

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

416

Denna har du/ni gjort mycket bra. Grattis till välförtjänt godkänd besiktning  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

417

Man tror ju knappt det är samma buss när man ser före bilderna  Default/yikes  måste kännas otroligt skönt  ICQ/ag

418

Grattis Göran!! Grymt jobbat, du har varit en drivkraft för mig i och med att vi dolat på med i stort sett samma saker. Kanon!

419

Grattis förfan!! Vilken resa Göran!

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

420

Grattis!

421

Får ställa mig i grattiskön...

422

VwGoran skrev:

Stefan, du är välkomen på en tur. Du har väl vägarna förbi Halmstad ngn gång?

Ja förhoppningsvis blir det service även i halmstad.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

423

Demian skrev:

Får ställa mig i grattiskön...

Kan ju inte annat än att hålla med .

Henke från Heby
*VW kombi -63*

424

Grattis, bra jobbat! ICQ/af

Det handlar om vad du gjort, inte vad du säger att du ska göra...

425

Bra Göran!
Och tack för att du varit så flitig, jag fick ju brått med att få igång min nu på slutspurten ICQ/ad
Än en gång, svinkool kärra!
Kul att han anmärkte på att det saknas en hjulbult men inte tänkte på att det saknas en hel jävla stötfångare baktill ICQ/ad

Ät gul snö, det kan vara öl.