Godkväll.
Loggade bussar är ju så himla läckra eller hur? Har ju gått och funderat över detta ganska länge och velat fram och tillbaka. Vad ska man ha osv. Men för ett tag sedan slog det mig.
Det är nämligen så här att min farfar och farmor drev klädaffär i Munka-Ljunby från ca 60-talet fram till 1990 då farfar dog.
Farmor skötte butiken medans farfar och hans bror åkte runt och sålde kläder till folket i Norra skåne. Jag och mina systrar älskade att leka affär i butiken under farfars övervakande öga dvs.Vi har ju mycket material från affären med bla gamla omslagspapper och det är därifrån jag fick inspirationen till min logga på Danskan. Detta för att hedra min älskade farfar och farmor.
Så via en kille här i stan som driver en reklamfirma och tillråge på allt dessutom kör en bay pickis, fick jag hjälp att ordna loggan från omslagspappret till klistermall. Och idag var de klara. Bara att hämta och tjöta lite vw. Sedan raka vägen till garaget.
Så jäkla nöjd. Nu ler nog farfar och farmor.
Fridens folket!
Respekt!!!!!!!!!
Mycket stiligt gjort att hedra farfar och farmor med att montera deras firmalogga på bussen. Sen att loggan i sig är riktigt snygg också gör ju inte saken sämre
.
Vem hade inte köpt ett par nya arbetsbyxor när denna buss hade kört upp på gårdsplanen? Hade din farfar kört upp på min farfars ladugårdsplan med den bussen då är jag säker på att han även hade köpt ett par nya byxor till drängen
Din farfar och farmor hade varit mycket stolta över din buss , det är en sak som är säkert.
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

Jag körde med fyra hjulbultar fram på pickisen i någon sommar eller två (en satt väldigt löst, gängsallad på ett av hålen).
måste kännas otroligt skönt