Jan iver: Visst menar du pressade stötfångare? Isåfall är det inte sådana.. Däremot så sitter det ju sådana på 56 bussen. Dessa kommer nog att komma ut till salu så håll utkik i säljtråden här på forumet. Letar du fram en fin mellansoffa till min buss så kan vi byta 
Skaplig förvandling!
Bra jobbat! 
KAn dom likna lite då ? 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Nej! 
Jan iver: Visst menar du pressade stötfångare? Isåfall är det inte sådana.. Däremot så sitter det ju sådana på 56 bussen. Dessa kommer nog att komma ut till salu så håll utkik i säljtråden här på forumet. Letar du fram en fin mellansoffa till min buss så kan vi byta
Okey men soffor har jag själv letat i eviga tider utan att lyckas så det blir isåfall att köpa av dig. Du behöver inte ens lägga ut dom om du ska sälja, jag köper dom nästan oavsett skick och pris (vissa gränser finns ju :-) )
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Fick riva ut lådan idag, fick inte i en enda växel
Hade mina aningar om vad som kunde vara galet.. Och det var som jag trodde, jag hade missat att lägga växlarna i friläge innan jag monterade klubban och noskonen. Men då fick jag lära mig det! Nu går de i jättefint.
Bakbromsar är färdiga förutom handbromsvajrarna. Har inte riktigt koll på hur mycket jag måste korta fjädern? Tyvärr ligger ena vajern kvar i Skellefteå. Imorgon ska jag montera koppling och förhoppningsvis hänga i motorn!
Inredning fram
Snyggt. Men paddeln ska vara snett uppåt framåt.
Paddeln? 
Dörrhandtaget.
Mycket fin buss F.Ö 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Missade besiktningen idag pga av motor som ej gick runt. Har varit i garaget 2 dagar från 10 på morgonen till efter midnatt. Gav upp kl 03.00 inatt. Bussen är iallafall nere på backen, el kopplad till motorutrymme, ja, alltså de få kablar som finns där
bakbromsar/handbroms fixat (tack Mauri som skickade en missad handbromsvajer med sin släkting i lördags) Ska försöka få en ny bes tid inom kort.
Bussen känns lagom låg med dropspindlarna. Bak behöver den ner lite mer men stötdämparen fastnar på svärdets bultar. Har ni som kör med SA kit flyttat stötdämparfästet på ramen?

Blir fint det där!
Det var startmotorn som jävlades. Bytte och fick bra snurr på motorn förra veckan. Nu har jag sänkt den lite mer bak och fått till en stance som jag känner mig riktigt nöjd med! Sänksatsen på högsta läget och x antal splines på inre bak.
Tog en premiärtur idag
Magisk känsla att få köra bilen för egen maskin. Måste lufta bromsar, fixa oljeläckage från växellåda (SUCK) och lite annat småpill innan jag låter bilprovningen titta på den.


Otroligt bra jobbat Anton!
Bara att gratulera till en kalasfin buss!
Snyggt.. Men det visste du ju redan... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Min polare Holma som har hjälpt till mycket med bussen. Här som höjdreferens 

Oj vad fin den blev! Riktigt grymt jobb du gjort.
Kan tänka mig att det måste kännas jättefint att äntligen få ge sig ut och köra med bussen 
Grym 
Grattis! Det är nått speciellt med första turen.
Nu börjar det ta sig 
Riktigt snygg, inte Holma då alltså 
Han är bara jävligt lång, eller 
Riktigt fin buss! Har den höjd styrsnäcka eller hur var det?
T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963
Grymt jäkla fin buss Anton!!!
Faaan vad bra det blir anton. Så jäkla snygg buss du fått till.
Hatten av och stor applåd!

