1

Har en nyrenoverad 1600. Dubbelport, 1641 cylindrar och planade toppar med enkelförgasare

Motorn går kanon, men blir svårstartad när den är varm får pumpa på gasen så startar den.

Sitter i en 66buss med nya gummin så det är tätt i motorrummet. Funderar på att sätta i gälar i bakluckan för mer kylning?

Vad tror ni?

2

Såg i liknande tråd med liknande problem , dom pratade om tändningen om den står lite fel
så ökar ju motortempen , samt inställning med eller utan vacum .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

Det är med vakum, och tändningen står rätt.

4

Nyrenoverade motorer brukar gå lite varmt innan kolvringarna sätter sig.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Får avvakta och se vad som händer efter lite fler mil:)