Har en 1600 dp som sitter i en buss-69. Den är genomgången med slipade ventiler, nya kolvar, packningar osv. Saknar termostat och spjällen. Motorn startar hur fint som helst kall och lagom varmkörd. (går att köra med i stan osv utan att gå för varm) Kan ligga och köra i ca 70 km/h längre sträckor, men kör jag snabbare börjar oljelampan blinka på låga varv, samt att det osar kring motorrummet. Oljan är nybytt och fläkten snurrar som sig bör. Den är helt standard, dvs inga konstiga remskivor eller annat.
Bytte motor idag, monterade i en 1600 enkelport som fick den gamla motorns värmekammare, fördelare och ljuddämpare. Den gick varmt direkt!!!!
Två motorer som blir varma i samma bil!!! Jag har kollat luftintagen på bussen men allt ser normalt ut. Gummitätningarna i hela motorrummet är nya. Ventilerna är ställda. Har byggt ihop flera motorer innan och aldrig stött på detta problem tidigare.
Hjälp! Vad göra!!! Vad har jag missat!!!???


