Angående sickofals.. det är förmodligen inte ekonomiskt försvarbart att bygga om en eftersom tex verktygsboden säljer så billiga (skit)
det utförandet jag närmast tänkt bygga e mycket likt verktygsbodens "Lazze" kopia

lazzes hjul

dock skall man tilllägga att Lasses (han e svensk) har numera hastighets reglering..vet dock inte om det e standard. vi har inte det på jobbet. och att han har massor av trissor.. + att genomgående kvalliteten e mycket högre.
bla e material tjockleken i rören högre ,kanske inte behövs för stabilitetens skull. men helt klart känns hans maskin trevligare , liksom hans 2 pedal arr som gör att man slipper släppa ena handen för att skifta riktning som på VB sick o fals.en
vad jag tänkt att använda e axlar kugghjul och trissor från min cheapo konstruktion, och göra en ny stomme.+ en elektrisk transmission med antingen en vindrute torkar motor med cyckelkedja eller en startmotor med vinkelväxel.. + hastighets reglering.. och givetvis 2 pedaler..
Jag köpte min billigt, men förmodligen vore det smartare att bygga helt nytt. vem vet kanske blir så i slutet..
har hänt innan..
Tyvärr verkar det som leverantören som skall lev. till vw importen e minst sagt osäker.. i alla fall den som skulle lev mina golvplåtar...
Det var sagt att mina golv halvor skulle komma denna tisdagen. idag fick jag veta att dom skickats ..IDAG
och ev tidigast kommer tisdag eller onsdag nästa vecka..
MISÄR !!!! e ju inte VW Importens fel då dom beställt (enligt deras utsago) och oxå väntade sig att dom skulle varit här
Att jag e så angelägen e .. tänkte knäcka till dom felande tröskelbitarna till min buss i början av nästa vecka.. Jag har sen inte möjlighet på 3 veckor
(semester stängt).... och då skall ta mig f.. golvet sitta där, svetsat målat o klart....bla
..
Så gjorde lite mätövningar och ritade i ett igentligen helt hopplöst program "ritprogramm"
MS Publischer.. dock kan kan få ut mått från varje linje man gör där.. och lätt flytta dom..
ja jag vet i alla cad program kan man det oxå.. har ju Draftsight.. men men..

så frågan e snälla om någon kan kolla detta
Undre innertröskeln och den nerfalsade kanten på ovankanten på insteget skall dom sitta ihop. och i sådant fall hur..resp golvplåten... på min buss var det bara massor av 2.5 mm ful svetsad plåt, rost och åter rost så jag vet inte ut eller in...
och då golvet inte e här kan jag inte kika på det...
närbild på min "skiss"

vad skall måtten vara, skall blå och röd plåt sitta ihop, och var ligger golvplåteni förhållande till dom
tröskel topp plåten e nerfalsad till 2 olika nivåer.. längs sträckan..??
Så vad gör jag nu i hitttan..
e så kvavt så man nästan avlider.sitter halvnaken och svetttas floder.ingen vacker syn....
Jag hoppas finna lite inspiration i elendet i morgon.. har hela veckan väntat (sen i tisdags förra veckan) på att plåtarna skulle dyka upp.. SUCK... Så den som kan kolla hur det skall se ut, är en riktig ängel!!. min buss e ju en -73 a så jag vet inte hur vilka årsmod som e kompatibla..
Tack /från Förtvivlad Michael
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(