65 och nyare dörrar är lite annorlunda i konstruktionen jämfört med 56-64 dörrar, på 65- så sitter kanaler för ventilationsrutelister och div fästen i en skruvad ram, så där är mycket riktigt mest den där 50mm plåtbiten som kapas bort!
Men, på 56-64 dörren så sitter allt svetsat i dörren så där blir operationen mer omfattande! Jag har sett Sotterman´s dörr på bild, och där är bortkapat listkanalen för ventilationsrutelisten samt fästet för mothållet till ventilationsrutevredet. Dessutom så är det monterat nyare ruthiss, och i samband med detta så är infästningarna ombyggda. Allt detta behöver återställas för att få tillbaka originalrutorna med hissar, men är man försiktig så bör det gå utan att skada lackeringen på något synligt ställe!
MVH: Hella
Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)