1

Hej

Har en bubbla -70 med trummor som nu är max sänkt med sänkningsats. Men bilen är ändå hiskeligt hög 10-15cm markfrigång ICQ/ac

Vill att bilen slickar marken  (markfrigång max 5cm).
Har inga skärmar på bilen att ta hänsyn till. Är det någon ide att byta gasdämparna eller är det spindlar som gäller?

Så nu undrar jag hur mycket sänkspindlar sänker?
Vet att de finns massa kunniga grabbar här som hyvlar vägarna varje dag med sina bilar? ICQ/ag

2

Spindlar     5cm brukar vara normalt finns 6cm men nog inte som passar till din Default/hmm
Kapa dän sänksatserna vrid 10mm och svetsa fast ca6-7cm lägre ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Mindre fälgar och lågprofil däck... kan göra en del

4

Johan W skrev:

Spindlar     5cm brukar vara normalt finns 6cm men nog inte som passar till din Default/hmm

Fast jag tror inte att det är lönt att svetsa om sänksatserna, de verkar redan vara i botten, tar jag ut bulten till sänkningsatsen så att hylsan kan rotera fritt och släpper ner framvagnen borde den ju gå i botten?

Just nu har jag 13cm från marken till krängnings hemmar staget under framvagnen.
Däcken är 155-13. Nån annan som har lägre?

5

Johan W skrev:

Fast jag tror inte att det är lönt att svetsa om sänksatserna, de verkar redan vara i botten, tar jag ut bulten till sänkningsatsen så att hylsan kan rotera fritt och släpper ner framvagnen borde den ju gå i botten?

Just nu har jag 13cm från marken till krängnings hemmar staget under framvagnen.
Däcken är 155-13. Nån annan som har lägre?

6

Så att kullederna bottnar menar du Default/hmm det finns ju kulleder som har större rörlighet ICQ/ag

7

Johan W skrev:

Så att kullederna bottnar menar du Default/hmm det finns ju kulleder som har större rörlighet ICQ/ag

okej, vart kan man hitta sånna då? ICQ/ab

ELLER är det dämparna som bottnar? kanske man borde byta dem till kortare?
Just nu är framvagnen stum, altså jag har noll dämpning så den studsar fram. Default/hmm

8

Ja dämpare måste bytas om man sänker mer än 10cm. Dom och leder finns på classicvw ICQ/ab

9

Seriöst (och säkert) är sänkspindlar, och ställa in sänksatserna så armarna bara pekar uppåt lite grann.....
Inget roligt att åka omkring i en bil som fjädring/stötdämpare inte fungerar på, bara för att se "ball" ut?

Bara mina 30 cent... ;-)

10

Tovano skrev:

Hej

Har en bubbla -70 med trummor som nu är max sänkt med sänkningsats. Men bilen är ändå hiskeligt hög 10-15cm markfrigång ICQ/ac

Vill att bilen slickar marken  (markfrigång max 5cm).
Har inga skärmar på bilen att ta hänsyn till. Är det någon ide att byta gasdämparna eller är det spindlar som gäller?

Så nu undrar jag hur mycket sänkspindlar sänker?
Vet att de finns massa kunniga grabbar här som hyvlar vägarna varje dag med sina bilar? ICQ/ag

Har en 70a jag med..
Kör med dubbla sänksatser i botten och sänkspindlar,kortare dämpare,ca 4-5 cm hög,har kapat av ramhuvet i underkant för lite mer "körglädje" även planat av framvagnen i underkant på båda sidorna,har funkat fin fint i ca 5-6 år...

11

Dämparna bottnade ICQ/ab så var saken löst... och bilen blev 4-5cm lägre....

12

Skönt att det löst sig