Såg en blå bay med vitt högtak i Lidköping vid 3 tiden i dag!
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Luftkyld Carspotting 2012
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 20 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Såg en blå bay med vitt högtak i Lidköping vid 3 tiden i dag!
Lars.T skrev:Mötte imorse en orange bay dubbelhytt på bilkärra i riktning mot Linköping ute på slätta.
Jag mötte också en orange dubbelhytt på bilkärra i morse. Men den här svängde in i Kvarntorp, precis här i krokarna...
-Kan det varit samma?
Det var en Volvo 744 som dragbil och detta var vid klockan 6.40
Jag minns inte riktigt vilken dragbil det var här, men Volvo kan stämma.
Och det här var vid 8.30, så det kan också stämma...
Blå 1302?På släp på väg norr ut, såg den mellan Lagan / Ljungby.
En röd Baybuss med surfbräda på taket passerade på byvägen hemma hos oss strax utanför Hudiksvall idag.
Föraren såg lika förvånad ut som vi
Synd att han inte stannade så man kunde kollat närmare på bussen, den såg fin ut.
En ärrad europeisk variant av A-teamvan
, såg den på veteranmarknaden i Mariestad igår en säljare som ägde den.
Trevlig oval med röd liten bh, sågs mellan ramnäs och göteryd på väg 120 riktning mot traryd.
Jonas Ns gamla flammade soltaksoval vid söderport visby.
Såg den här tidigt imorse i Karlstad på väg österut till ett race? Kände igen den från http://www.vw-varmland.se/ skrolla ner på första sidan så står den där. Ingen aning om ägare dock.
Han var på Borlänge Street Open och körde.
En kompis kom till han senare oxå men en Blå T3 DH med luftfjädring.
Danskar o tyskar dräller runt här nere i sydJylland i diverse snygga sextiotalare. Stannade till i lilla byn Oksböl på vägen till Blåvand idag. Där i en gammal mack står en svart 64:a o såg nice ut i ett smutsigt skyltfönster. Det gömde sig ett chassi av en pågående 911 renovering i verkstaden. Gick bakom huset och fann tre slaktade 911 lik och diverse vw skrot. Bästa skådningen var gammeltysken som kom i militärgrön 181:a Thing...risig men grym...pluttrade runt gatorna i Blåvand och skådades i Vejers oxå.......kul
Mötte en grå enkelhytt med text på sidan mitt i Uppsala. Vem kan det ha varit? 
En röd Baybuss med surfbräda på taket passerade på byvägen hemma hos oss strax utanför Hudiksvall idag.
Föraren såg lika förvånad ut som vi![]()
Synd att han inte stannade så man kunde kollat närmare på bussen, den såg fin ut.
Det var jag, kaffetörstande på ditvägen och med en liten pöjk som höll på att somna på tillbakavägen. Hade varit mkt trevligt att stanna till och kolla upp din fordonspark, får bli nästa gång, inte helt sällan jag är i dina trakter och jagar vågor.
Urban T skrev:En röd Baybuss med surfbräda på taket passerade på byvägen hemma hos oss strax utanför Hudiksvall idag.
Synd att han inte stannade så man kunde kollat närmare på bussen, den såg fin ut.Det var jag, kaffetörstande på ditvägen och med en liten pöjk som höll på att somna på tillbakavägen. Hade varit mkt trevligt att stanna till och kolla upp din fordonspark, får bli nästa gång, inte helt sällan jag är i dina trakter och jagar vågor.
Men havet ligger ju på andra sidan stan, utanför Urban är det ju bara potatisland ! 
Erbro skrev:Urban T skrev:En röd Baybuss med surfbräda på taket passerade på byvägen hemma hos oss strax utanför Hudiksvall idag.
Synd att han inte stannade så man kunde kollat närmare på bussen, den såg fin ut.Det var jag, kaffetörstande på ditvägen och med en liten pöjk som höll på att somna på tillbakavägen. Hade varit mkt trevligt att stanna till och kolla upp din fordonspark, får bli nästa gång, inte helt sällan jag är i dina trakter och jagar vågor.
Men havet ligger ju på andra sidan stan, utanför Urban är det ju bara potatisland !
Med "dina trakter" menade jag Hudik. Anledningen till att vi befann oss på fel sida om stan var att min fru hade fått nys om en handelsträdgård med 50% rabbatt. :-)
Riktigt FET och höjd militärgrön Baja strax nedanför Ål-kilen på RV 70 imorse, på väg mot Borlänge-hållet. Brutalt bygge! 
tror ni ja tappade hakan när ja parkerade bredvid en bubbla av samma årsmodell som min på jobb parkeringen!?
Någon här som har den och som jobbar med mig????

Kan nog var Kuus vän från rättvik
Riktigt FET och höjd militärgrön Baja strax nedanför Ål-kilen på RV 70 imorse, på väg mot Borlänge-hållet. Brutalt bygge!
m.helsing skrev:Erbro skrev:Det var jag, kaffetörstande på ditvägen och med en liten pöjk som höll på att somna på tillbakavägen. Hade varit mkt trevligt att stanna till och kolla upp din fordonspark, får bli nästa gång, inte helt sällan jag är i dina trakter och jagar vågor.
Med "dina trakter" menade jag Hudik. Anledningen till att vi befann oss på fel sida om stan var att min fru hade fått nys om en handelsträdgård med 50% rabbatt. :-)
Erbro; Du är välkommen, just den dan var inte yngsta grabben hemma med sin svarta Bubbla så fordonsparken var inte komplett
Van Helsing; Du har rätt, bortanför Hede finns bara Finnflo och Hög alltså bara kor och pärland
, Handelsträdgården tror jag stängde samma dag som Erbro var där.
Lars.T skrev:Nisse skrev:Jag mötte också en orange dubbelhytt på bilkärra i morse. Men den här svängde in i Kvarntorp, precis här i krokarna...
-Kan det varit samma?
Det var en Volvo 744 som dragbil och detta var vid klockan 6.40
OK, brukar inte skriva på forumet.
Men kan avslöja att dubbelhytten och kärran är mina nyförvärv.![]()
Och dessutom lyckades jag lägga upp en bild för första gången.![]()
// Janne
Grannt ekipage! Lägg gärna upp lite fler bilder nu när du lärt dig 
Såg en röd bubbla sänkt årsmod runt 60 & uppåt körandes
korsning söder i Gävle (vid Wolfparts cirka)

Såg en röd bubbla sänkt årsmod runt 60 & uppåt körandes
korsning söder i Gävle (vid Wolfparts cirka)

förra veckan mötte jag en vit bay campingbuss med vad jag tror var tältvagn efter. ventilationsrutor och hela kittet på bussen.
Mötte den i jobbet å det gick rätt fort så han inte kolla så mycket. mellan kramfors och härnösand var det iaf. Såg ut som ett fint campingekipage 
En ljusgrön typ1 58-61 Brevid slottsparken i malmö. En dam med yvigt blont hår som körde. Otroligt vacker i färgen.... bilen asså..
Såg en Typ 1 -67 på bild som jag förhoppningsvis blir ägare till 
Mötte en ljusgrön split-pickis på E4'an norr om Ullånger idag och en ljusbrun oval i Överhörnäs. Ovalen dök sen upp på cruisingen i Ö-vik som var ikväll.
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 20 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Luftkyld Carspotting 2012
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.