Eftersom Meanbugs har kastat bort min tråd av mitt Super Split projekt, då lägger jag upp några bilder på det här forumet. Tyvärr är länken till mitt projekt på MB inte cachad, så jag fattar mig kort, eftersom jag inte orkar att börja om helt och hållet med att lägga till alla bilder.
Projektet köpte jag 27 augusti 2007 som var igentligen bara en kaross och bottenplatta från en 1956 Oval (Coral Red). Plattan bytta jag 23 februari 2008 mot en förstarkt automat platta, som har IRS bak, men gammal framvagn.
Jag har byggt om karossen till Split:
* Takbit med delade bakrutor
* Split instrumentpanel
* Ischias luckorna
* L-vred på framhuv
* Galler i motorhuv (jag kommer att ha en extra motorhuv utan galler i fall jag ångrar mig)
* "Ny" höger innerskärm bak (från en 55:a)
* Ny reservhjulsbalja
Bottenplattan fick:
* Sänkningssats och nya bussningar till framvagn
* Bromsservo från MGB
* Huvudbromscylinder från VW1302
* Choke-vajer
* Värmevred från Split
* IRS växellåda (3.88) med extra fäste
* 8mm bränslerör
* Bromsrör och vakuumslang i tunneln
På gång är att montera en Golf1 kuggstångsstyrning, alt. en från en 1975 Bubbla.
Målet med Splitten blir att den kommer att se ut som en vanlig Split, men med en tuff motor.
* Skivbromsar med servo fram, typ3 trummor bak
* Droppade spindlar
* Breddade 15 tums smoothies fälgar
* Tjock krängningshammare fram och bak
* Tuff motor med kring 150HK
* Kuggstångsstyrning
* Porsche 911 svart läder stolar
* Amazon baksäte
* Pastelgrön lack med beige sidor
* Kromade banana stötfängare
* Larmsystem
* Bra ljudsystem/stereo
Sista gången jag har jobbat med Splitten var i mars 2009. Då köpte jag min Pickis och jobbade med den till maj 2010. En månad senare öppnade Klark Classic Cars (www.klarkclassiccars.se) och har jag inte haft tid för att jobba med Splitten sedan. Planen är att börja jobba med Splitten igen inom kort, då blir det varje lördag och självklart uppdaterar jag det på Boxerville.
Modern cars are nothing but visual pollution !