Jag var och fyndade ett campingset 50-60 tal igår, ett ihopfällbart bord med fyra klappstolar i samt en cool resväska i typ orange fuskläder. 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Domänbussen -67:an
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag var och fyndade ett campingset 50-60 tal igår, ett ihopfällbart bord med fyra klappstolar i samt en cool resväska i typ orange fuskläder. 
En helt okey diskho och gasolspis hittades på Blocket för några hundringar. Blev helt okey, avlopp ut genom hålet där ebern varit

bränn inte upp taket bara... kanske ska dit något skydd ?
Plåttaket brinner dåligt :-)
Spisen är testad och funkar kanonbra. Med en panna på är det rena barnleken, ingen brandrisk för taket iaf.
Nu söker jag tyg till mina skumgummidynor som är formskurna för att passa inredningen. Jag vill ha något som liknar denna, finns de att beställa i landet eller måste man gå via typ den tyska www.vwbusshop.de?

Ähh, jag fann dessa härliga tyger hos taperseramästaren som ägde Westfalipickisen innan mig. Jag beställde direkt!
Der fram emot att få dynorna tillpassade och uppsydda, om några veckor blir det klart...

I går var jag på en riktig verkstad i stan för en "rundsmörjning". Mofix fixar det säger Mattias och verkligen njuter av att få fetta in framvagn, byta olja i reduktionväxlar, kolla olja o växellådan och byta motorolja. Oljesilen behövde verkligen en tvätt också.

Sista bilden påminner lite om den här:

Nu har jag fått soffdynor och klädsel till stolarna i bussen, faktiskt mer än nöjd med resultatet.

Like!
Supersmart att använda ryggstöden som plattor så att man kan slagga! Mycket gillandes!
Tack, ska se om inte jag får med frun på camping över midsommar i den. 
Tack, ska se om inte jag får med frun på camping över midsommar i den.
Dottern då?
Hur går det med det Norska liket då?
Dottern hänger inte med morsan och farsan längre på midsommar
Norska liket står och väntar på att få tillbaka någon form av identitet så att jag kan tulla in den i Sverige och så småningom få plåtar på den.
Har fått tag på pilar, små baklysen och rätt motorlucka nu så det börjar närma sig plåtjobb på den...
Bättre för er då
Ah. Men en till buss i samlingen! Gud vad det kliar i fingrarna efter en buss! 
Lunch i bussen är inte fel så här års, parkerade i en blomsteräng just utanför stan och käkade, funderade lite på allt o ingenting och tog en kvarts skönhetsblund i den nya soffan. Det är gött att leva 
Det låter trevligt!!Jag ser fram mot den dag/år när jag själv kan göra sådana (tja med frun då) utflyckter men min lilla Bay-be blue....
Ett helt djävla tag dit , e de..... 
Det låter trevligt!!Jag ser fram mot den dag/år när jag själv kan göra sådana (tja med frun då) utflyckter men min lilla Bay-be blue....
Ett helt djävla tag dit , e de.....
Förstår vad du menar, jag drömde själv i några år innan det blev dags för besiktning och så... Men allt beror ju på hur mycket arbete man vill lägga på bussen, du verkar lägga ribban rätt högt om jag förstår det hela rätt. Ser väldigt intressant ut i din "blogg".
Heja på, du är snart där 
En härlig midsommardag på stranden en bit hemifrån med familjen.
Här är yngsta dottern sugen på VW-mat No:1 Bullens korv.
OBS! Jag är den feta fula 
Jag hade nog behållt framstolarnas originalklädsel om de inte är helt slut förstås 
Ser mycket trevligt ut för övrigt! 
Var är ni nånstans? Inte aldersjön?
Jo Ika det är Aldersjön, dottern badade och vi myste allihopa värre och ja lowang orginalklädseln är sopslut, detta är bara överdragsklädsel så att den ser någelunda ut 
Kostar knappt 2000 för ny klädsel där fram och lite stoppning på det, det hade ökat helhetsintrycket helt klart
Sidopanelerna ser ju så fräscha ut.
Den är så himla fin i övrigt så det hade jag kostat på den 
Ride on!
Fasen vad trevligt med walkthrough, kan inte vara speciellt vanligt med det i sverige.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Domänbussen -67:an
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.