1 Senaste redigerad av Hasse 1 (2012-05-16 10:26:15)

Bakre motorplåt lika som denna köpes:

http://www.classicvw.se/images/products … 181959.jpg

57cm mellan förvärmningsrören och 46,5cm mellan dom större hålen för slangarna från fläkthuset

2

Till vilken motor/årsmodell ?
Bakre motorplåten passar inte ihop med vilka andra kylplåtar som helst...
T e x mot den under remskivan - förutom den som är "halvcirkelformad" (= äldre) finns två nyare olika som är "lägre åt vänster"....osv

Den där teckningen du länkar till säger väl egentligen inget ?

Jag skulle INTE lita på att beställa någon kylplåt från eftermarknadsfirmor! Har några (Taiwan) kromade liggandes på hyllan som är urusel passning på.

Bara mina 30cent....

3

Ja just det ja, en 1500-motor från 1979  ICQ/ab
Jo plåten jag beställde passar väldigt dåligt överallt bla. runt remskivan  ICQ/ac
Länken jag la ut var bara för att visa att jag vill ha uttag för värme och förvärmning  ICQ/ad
mettis, du kan väl kolla och mäta om du har någon plåt med rätta måtten, men risken är väl liten   ICQ/an
Så här ser min plåt ut runt remskivan

http://i.imgur.com/vgdwx.jpg

4

Den plåt som sitter bakom skivan är en orginalplåt.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Jepp, det ska det tydligen vara, men tack för upplysningen  ICQ/ag

6

Även om plåten bakom remskivan är original så finns det likt förbaskat minst 2 olika utföranden på den plåten som original...

7

Hasse 1 skrev:

Ja just det ja, en 1500-motor från 1979  ICQ/ab
Jo plåten jag beställde passar väldigt dåligt överallt bla. runt remskivan  ICQ/ac

mettis, du kan väl kolla och mäta om du har någon plåt med rätta måtten, men risken är väl liten   ICQ/an

Hej Hans.
Jag ville bara belysa att detta med kylplåtar är en snårig djungel - i synnerhet att köpa per postorder eller osett...
Själv har jag inget att sälja, tyvärr.

8

Men är det verkligen ingen som har en bakre motorplåt till salu ??? ICQ/an
1500-motor från -69

9

Åker till garager idag och kollar på hyllorna.  ICQ/ad

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

10

Jag har säkert en originalplåt,men det finns minst 3 olika!Var bor du?

11

stickan skrev:

Jag har säkert en originalplåt,men det finns minst 3 olika!Var bor du?

Oj, jag bor i Koskullskulle i Gällivare kommun.  Jag står för fraktkostnaderna om du skulle vilja skicka alla tre, sen returnerar jag dom som inte passar. Eller kan vi komma fram till vilken plåt som passar till min motor med ordentliga foton?

12

Perra skrev:

Åker till garager idag och kollar på hyllorna.  ICQ/ad

Det där låter superbra  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab

13

Jag utgår ifrån att plåten bakom remskivan är en originalplåt.Om du tar några närgångna bilder av den så kan jag leta fram en plåt åt dig.
Om plåten bakom remskivan är en eftermarknadsplåt så finns det ingen plåt som passar mot den... ICQ/ab

14

Hittade bara motorplåtar till nyare med värmerör till luftrenaren också.  ICQ/ac

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

15

stickan skrev:

Jag utgår ifrån att plåten bakom remskivan är en originalplåt.Om du tar några närgångna bilder av den så kan jag leta fram en plåt åt dig.
Om plåten bakom remskivan är en eftermarknadsplåt så finns det ingen plåt som passar mot den... ICQ/ab

Jag fixar bilder under kvällen, tack för hjälpen än så länge  ICQ/ad  ICQ/ab

16

Perra skrev:

Hittade bara motorplåtar till nyare med värmerör till luftrenaren också.  ICQ/ac

Om det är hål för luftrenarslang spelar mindre roll, den lägger jag igen  ICQ/ab

17

Hasse 1 skrev:
Perra skrev:

Om det är hål för luftrenarslang spelar mindre roll, den lägger jag igen  ICQ/ab

Ok...Då finns det bara 2 olika att välja mellan.... Om dom nyare plåtarna passar på en äldre motor. Ska du ha en nyare plåt så får du förmodligen även byta plåten bakom remskivan till en nyare...

18

Kom just hem från stugan så bilderna får vänta lite, vi har födelsedagsfirande på Söndag och i morron Lördag är det Ms-Meet här i Gällivare. Ni har väl hört att det är ett jävla hålligång här med Tv3 - Tv4 - Kungen - Loreen - LKAB - tidningen Bilsport - Henrik Åberg - The Refreshments - Kindbergs - Shirley Bee & The Bitch Slap ... och fan vet allt  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag
Kolla in en liten del på:   

http://www.msmeet.com

http://www.bilsport.se/news.php?id=103036

http://www.bilsport.se/news.php?id=102933

19

stickan skrev:
Hasse 1 skrev:
Perra skrev:

Ok...Då finns det bara 2 olika att välja mellan.... Om dom nyare plåtarna passar på en äldre motor. Ska du ha en nyare plåt så får du förmodligen även byta plåten bakom remskivan till en nyare...

Vad är det som skiljer sejåt på dom två plåtarna som valet står emellan?

20

Hasse 1 skrev:
stickan skrev:
Hasse 1 skrev:

Vad är det som skiljer sejåt på dom två plåtarna som valet står emellan?

Det är inpassningen mot plåten bakom remskivan som skiljer.Man kan ju svetsa i plåt och bygga om den plåt som inte passar,men det bästa är ju att ha dom plåtar som passar ihop.

21

Stickan, fick du mitt PM ?

22

Hasse 1 skrev:

Stickan, fick du mitt PM ?

Ja,men har glömt bort att kolla...Sorry!!

23

Okej, kolla och hör av dej Default/smile

24

Hasse 1 skrev:
Perra skrev:

Har du någon bild att skicka till mej på plåten Perra ?

25

Hallå grabbar, jag har fortfarande ingen plåt  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac