Bakre motorplåt lika som denna köpes:
http://www.classicvw.se/images/products … 181959.jpg
57cm mellan förvärmningsrören och 46,5cm mellan dom större hålen för slangarna från fläkthuset
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar köpes » Bakre motorplåt
Du måste logga in eller registrera för att svara
Bakre motorplåt lika som denna köpes:
http://www.classicvw.se/images/products … 181959.jpg
57cm mellan förvärmningsrören och 46,5cm mellan dom större hålen för slangarna från fläkthuset
Till vilken motor/årsmodell ?
Bakre motorplåten passar inte ihop med vilka andra kylplåtar som helst...
T e x mot den under remskivan - förutom den som är "halvcirkelformad" (= äldre) finns två nyare olika som är "lägre åt vänster"....osv
Den där teckningen du länkar till säger väl egentligen inget ?
Jag skulle INTE lita på att beställa någon kylplåt från eftermarknadsfirmor! Har några (Taiwan) kromade liggandes på hyllan som är urusel passning på.
Bara mina 30cent....
Ja just det ja, en 1500-motor från 1979
Jo plåten jag beställde passar väldigt dåligt överallt bla. runt remskivan
Länken jag la ut var bara för att visa att jag vill ha uttag för värme och förvärmning
mettis, du kan väl kolla och mäta om du har någon plåt med rätta måtten, men risken är väl liten
Så här ser min plåt ut runt remskivan

Den plåt som sitter bakom skivan är en orginalplåt.
Jepp, det ska det tydligen vara, men tack för upplysningen 
Även om plåten bakom remskivan är original så finns det likt förbaskat minst 2 olika utföranden på den plåten som original...
Ja just det ja, en 1500-motor från 1979
![]()
Jo plåten jag beställde passar väldigt dåligt överallt bla. runt remskivan![]()
mettis, du kan väl kolla och mäta om du har någon plåt med rätta måtten, men risken är väl liten
Hej Hans.
Jag ville bara belysa att detta med kylplåtar är en snårig djungel - i synnerhet att köpa per postorder eller osett...
Själv har jag inget att sälja, tyvärr.
Men är det verkligen ingen som har en bakre motorplåt till salu ???
1500-motor från -69
Åker till garager idag och kollar på hyllorna. 
Jag har säkert en originalplåt,men det finns minst 3 olika!Var bor du?
Jag har säkert en originalplåt,men det finns minst 3 olika!Var bor du?
Oj, jag bor i Koskullskulle i Gällivare kommun. Jag står för fraktkostnaderna om du skulle vilja skicka alla tre, sen returnerar jag dom som inte passar. Eller kan vi komma fram till vilken plåt som passar till min motor med ordentliga foton?
Åker till garager idag och kollar på hyllorna.
Det där låter superbra

Jag utgår ifrån att plåten bakom remskivan är en originalplåt.Om du tar några närgångna bilder av den så kan jag leta fram en plåt åt dig.
Om plåten bakom remskivan är en eftermarknadsplåt så finns det ingen plåt som passar mot den... 
Hittade bara motorplåtar till nyare med värmerör till luftrenaren också. 
Jag utgår ifrån att plåten bakom remskivan är en originalplåt.Om du tar några närgångna bilder av den så kan jag leta fram en plåt åt dig.
Om plåten bakom remskivan är en eftermarknadsplåt så finns det ingen plåt som passar mot den...
Jag fixar bilder under kvällen, tack för hjälpen än så länge

Hittade bara motorplåtar till nyare med värmerör till luftrenaren också.
Om det är hål för luftrenarslang spelar mindre roll, den lägger jag igen 
Perra skrev:Hittade bara motorplåtar till nyare med värmerör till luftrenaren också.
Ok...Då finns det bara 2 olika att välja mellan.... Om dom nyare plåtarna passar på en äldre motor. Ska du ha en nyare plåt så får du förmodligen även byta plåten bakom remskivan till en nyare...
Kom just hem från stugan så bilderna får vänta lite, vi har födelsedagsfirande på Söndag och i morron Lördag är det Ms-Meet här i Gällivare. Ni har väl hört att det är ett jävla hålligång här med Tv3 - Tv4 - Kungen - Loreen - LKAB - tidningen Bilsport - Henrik Åberg - The Refreshments - Kindbergs - Shirley Bee & The Bitch Slap ... och fan vet allt
Kolla in en liten del på:
Hasse 1 skrev:Perra skrev:Hittade bara motorplåtar till nyare med värmerör till luftrenaren också.
Ok...Då finns det bara 2 olika att välja mellan.... Om dom nyare plåtarna passar på en äldre motor. Ska du ha en nyare plåt så får du förmodligen även byta plåten bakom remskivan till en nyare...
Vad är det som skiljer sejåt på dom två plåtarna som valet står emellan?
stickan skrev:Hasse 1 skrev:Om det är hål för luftrenarslang spelar mindre roll, den lägger jag igen
Vad är det som skiljer sejåt på dom två plåtarna som valet står emellan?
Det är inpassningen mot plåten bakom remskivan som skiljer.Man kan ju svetsa i plåt och bygga om den plåt som inte passar,men det bästa är ju att ha dom plåtar som passar ihop.
Stickan, fick du mitt PM ?
Stickan, fick du mitt PM ?
Ja,men har glömt bort att kolla...Sorry!!
Okej, kolla och hör av dej 
Perra skrev:Hittade bara motorplåtar till nyare med värmerör till luftrenaren också.
Har du någon bild att skicka till mej på plåten Perra ?
Hallå grabbar, jag har fortfarande ingen plåt

Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar köpes » Bakre motorplåt
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.