Under en tid nu har jag gått och fnulat på hur jag skulle få till lådan under framsätet... Den var riktigt kass i botten och efter att ha blästrat en del så insåg jag att jag kunde bara inte rädda det fragment som var kvar. Det är inte lätt att tillverka egna rillor i 1,5 mm plåt.
Jag bestämde mig för en kompromiss. Det fick bli 1,0mm frisk plåt istället. Det lär ju bli bättre än 1,5 mm tokrostig plåt i alla fall
Det första försöket började med att såga ut en form i golvspånskiva för att sedan försöka hamra ned en rilla med slägga och fyrkantsstål. Det var bara att avbryta. Det fungerade inte.
Efter att ha vankat av och ann som skalman i garaget, funderades... så kom jag till slut på att jag skulle se om jag kunde göra något med min gamla Eastwood sick o fals. Jag visste att jag inte hade några trissor som hade rätt form men genom att kombinera en del för att rulla gälar och en för rillor med rund botten så kunde jag dubbelköra och få till någorlunda rillor...

Det blev till att vara noggrann och försiktig och mäta en massa och tillslut så gick det.

Det skall bli grymt skönt att kapa bort all skabbig plåt och lägga i denna.
Alte Liebe rostet nicht!