tack ska ni ha grabbar. önskar jag hade något vettigt att uppdatera om men jag bara plastar o slipar spackel. Visst jag kan beskriva misären men det är ju varken kul att titta på eller fotografera
Fast visst har de lyckats bli en del bilder ändå
ibland känns de som min tråd kan liknas mer vid en bilderbok än en blogg eller dagbok, man läser andra inlägg och önskar man kunde uttrycka sig likadant då man skrattar så man håller på o göra ner sig av vissa inlägg, men jag hoppas att bilderna talar för sig själv och att alla uppskattar tråden lika väl för det.
Och ni ska alla veta hur kul jag tycker det är när ni kommenterar och berömmer mitt jobb. En blir liksom lite stolt då

ett litet tips som Thomas lärt mig är att tejpa ner skarpa kanter. När man försöker lägga glasfiber över en vass kant vill mattan gärna resa sig utmed sidorna av kanten. tejpar men då runt kanten så håller tejpen ner mattan tills de härdat. Visst de ser ut som fan o plasten reser sig i skrynklorna i tejpen men mattan ligger där den ska och sen e de bara till o slipa spackla. 
så här ser de ut när man slipar. Vet inte om de syns men de e jääkligt kul

Thomas som jobbar på detaljerna i fronten där huven ska möta upp karossen. Tålamod som väger tungt där. först bygga om sin egen buggy så våldsamt o sen hjälpa mig med min så mycke som han gör.
Uppskattar de verkligen så stoort tack ut till honom.
bakändan har fått sig ett lager sprutspackel och jämnats till ytterligare en gång.
Eftersom jag o martin byggde buren efter karossen o karossen va sne stämde ju inte alls buren när jag sen ändrat på karossen
. Löstes med ett par spännband och en gassvets. kosta bara 4900:- men man skulle väl ändå ha en gassvets så småningom?
Och här är ett exempel på hur jag visar min uppskattning till dom som hjälper mig. Jag hjälper helt enklet tillbaka.
För att göra en lång historia kort.
Man köpte fälgar till buggy.
Fälgar passa tji på buggy.
Mans hela utgångside va BUDGET
spacers gick absolut inte för sig och skivor samt trummor kosta 700 kr styck. Budgetfail
så jag bestämde mig för att hjälpa honom och tog med fälgarna till jobb, fjäska in mig på grannfirman och lånade lite maskiner.
Planade nliggningsytan på baksidan för att få in fälgarna 8 mm till.
Svarvade till pluggar som passade i hålen
Försänkte hålen i fälgen och murade fast pluggarna. Det som återstår är nu att plana dom en gång till, få till en shysst radie på ytterkanten och borra om efter VW 4 bultsmönster.
Hoppas han uppskattar det, men de vågar jag nästan slå vad om

sen tänkte vi snickra ihop någon form av singeltorkare och jag gilla inte avslutet på huven, hade nån ful kant där +att jag ville bli av med bubblorna till torkar armarna men ville rädda ribban som går i mitten på huven så vi märkte upp det och jag kapade.
tänkt mig en slät kant som möter upp med framrutan/buren.
spacklat och slipat glasfibret i fronten och på Torpeden som ska täta mot huven från fartvinden som annars hade rusat upp under huven och orsakat frostskador i bästa fall. 
utsidan, syns röret vi plastat in och formen lite. vet inte ens om de e intressant men jag tycker de ser snyggt ut och jag ville ha lite bilder att kasta upp.
första försöket med torkarmotor från suzuki swift misslyckades fatalt. Rutan är ju ganska låg så de ställer till bekymmer med bågen som torkararmen utför. Antingen sticker den ut i ovankant eller nertill. motorn kunde man ändra slag på i två olika läge men vi fick inte det att lira ändå.
Har då lyckats ordna en torkarmotor från 245 och en från vw 1303 så med lite flax i helsgen ska vi kunna knåpa ihop något vettigt av en av dom iallfall

och så en uppdatering och lite av en helhetsbild

..plast /spackel lever.. en ljus färg e att rekomendera..