1 Senaste redigerad av Nisse (2012-05-30 12:02:54)

Jag har ju haft en del bekymmer med leverans av justerbara svärd från Alex på Transporterhaus i England.

Nu har vi kommit överrens om att jag ska strunta i att vänta på leveransen och istället få mina pengar tillbaka.

Problemet är nu att det verkar omöjligt att komma i kontakt med karln...

Jag har provat mail -som har funkat jättebra ända tills det började handla om obekväma ärenden som att betala tillbaka och sådant- och jag har även haft en engelsk vän till mig som har ringt och pratat med honom. Min engelske vän och Alex kom överrens om att han skulle skicka en check till vännen i England för att inte behöva jiddra med svenska banken å sådär.

Ingen check har dykt upp och nu når vi honom alltså inte på något sätt...

Tänkte om någon annan har någon kontakt med honom och kunde lägga ett par ord i mitt ärende?

Jag har förstått att flera här på forumet haft kontakt, och fått grejor levererade, så han verkar ju leva iallafall...

Jag har fått för mig att han kanske struntar i just mina mail och bojkottar att svara när han ser att det är min vän som ringer...

Det här är IRRITERANDE...

ICQ/am

Hmm...

2

Köpte utbytes flippade spindlar till min buss, väntar fortfarande på yttre lagerbanorna till ledbultarna, som han glömde skicka tillbaka. Många mail och nu senast ett telefonsamtal i torsdags, han lovade skicka dom samma dag. Inte sett nåt än.. väntar på p-ändar också.

Funderade själv på om man skulle posta på feedback-tråden på theSamba, kanske skulle hända nåt då?  Default/hmm

Citroën C5 2011

3

Ja, nu får han ta och ge sig!

Jag har "hotat" med att sprida till mina VW-vänner (Ni) att han beter sig som han gör.
Även påpekat att det dåliga rykte han då kommer få säkert inte är särskilt bra för hans fortsatta business.

Men det verkar han skita i...

4

Tråkigt att det gått så långt med dina svärd, samtidigt lider jag lite med killen om det är så att han gjort några misstag och har svårt att ta igen detta.
Jag säljer ju själv lite tillbehör och tjänster och det är inte kul när något blir tokigt och man hamnar efter pga misstag, men blir det fel måste man lösa detta på något sätt.
Nu lever ju killen på detta ,så hans misstag blir både större och dyrare men det borde väl ändå gå att lösa tycker man. Jag förstår inte hur man kan sätta hela verksamheten på spel genom att hålla sig undan  Default/yikes

Jag får känslan av att dina pengar lär dröja om du ens kommer att få dom överhuvudtaget. Kanske firman håller på att gå i konkurs ? Så vore det inte bättre att be han skicka ett par svärd istället.
Det är nog inga problem att sälja dom eller F.C-svärden vidare och få igen pengarna på det viset istället.
Skriv till snubben att du behöver svärden omgående då dom hembyggda bara var skräp eller nåt.  Default/lol
Hoppas det löser sig i vilket fall som helst !

5

Bra input Franke, du vet ju  ICQ/ad
Tråd på Early Bay med lite info http://forum.earlybay.com/viewtopic.php?f=1&t=40619

6

Riktigt segt  Default/hmm ... Mig svarade han hur fort som helst, skickade spindlarna samma dag som han fick pengarna och svara dessutom när jag skrev å sa att spindlarna kommit fram... Jag kan ju alltid skicka ett mail å kolla va som händer... risken e väl tyvärr att han inte svarar på det heller  ICQ/ad  Men hojta till om du tycker det e värt att prova

Deluxe Bay 1977 & Type 1 1965
'If you're gonna do something, do it well and leave something witchy' - Charlie Manson

7

FORTFARANDE INGET SVAR FRÅN STÄLLET!  ICQ/am

Nu blir jag snart galen.
Klapp omöjligt att få tag i Transporterhaus!

Finns det NÅGON som har kontakt?!
Eller som haft kontakt nyligen?

Svarar inte på mail och inte telefon...

Har de gått under jorden undrar man?

Om någon vet nåt; Hojta!

ICQ/ac

8 Senaste redigerad av Nisse (2012-06-21 08:50:01)

Finally!

Idag fick jag plötsligt kontakt med Alex på Transporterhaus!

Han hade plötsligt mina springplates redo för leverans och skulle skicka idag!

...återstår iofs. att se om han verkligen gör det...

Men att han överhuvudtaget svarar känns stort i sig!

Så nu har jag snart ett par fina justerbara svärd till latebay till övers om någon är intresserad?

9

Kan vara det efter löning...

Att för övrigt lämna dålig feedback på the Samba brukar ge ett jävla gensvar från den övriga publiken. Det är en sak att blåsa folk lite till husbehov, men när detta blir känt för den vanliga kundkretsen, då jävlar!!!
Jag höll själv länge på med en snubbe i L.A. som vägrade svara på mail efter mail, eller kom med lama ursäkter som man fattade att det bara var för att vinna tid o för att man skulle tröttna. Då hände det sej som så att jag annonsera ut nån BD-grej som en annan snubbe i L.A. ville köpa...då undrade jag lite försynt om han kände kille nr ett ifråga...o det visade sej att de kände varandra väl...vad jag inte visste var att min nye vän var U.S. Marchall o som inte tollererade att en polare till honom blåste folk på andra sidan Atlanten...så fick det minsann inte vara, även om de var polare.  ICQ/ab
Då gjorde jag ett inlägg i svindlarens feedback-tråd om att jag krävde skärpning annars kommer en kompis till dej inom vw-världen o tar hand om det åt mej.

Satan vad snabbt det kom svar nu...  ICQ/ag  hotet om att förlora ansiktet var bra mycket värt, där ser man vad en liten text i en feedback-tråd kan göra.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

Vad bra att det löste sig till slut !
Det är nog inga problem att sälja dom , jag kan intyga att det är stort sug på svärd till både tidig och sen bay  ICQ/ab