1

Tjenare!

Tänkte fråga lite om 58 och 59a.

Är sugen på en bil av de årsmodellerna med soltak.

Till frågorna:

1. Hur svåra är de att få tag på?

2. Hur stor plånbok måste jag ha? Vet att det beror på skicket men jag vill gärna ha att det är mer plåt kvar på bilen än vad som måste in i den.

3. Kom på massa bra frågor på jobbet.. Stängde nyss av hjärnan märkte jag..

Det var det tillsvidare!

/Henrik

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

2

jag köpte en i julas tänkte de var rätt ovanliga men när man väl har en själv tycker jag man ser dem väldigt ofta. är ju ett helt gäng här på BV som har 58-59 or.

Är nog en hel del billigare än motsvarande oval i alla fall, viktigt är att se till att så många "rätt" delar som möjligt följer med. ratt, pilar emblem mm. passar ju sena ovaler och är väl därmed värda lite pengar.

Min kostade 6000 kronor i alla fall

Kostade väl ungefär lika mycket i delar för att fixa den

Och typ 150-200 timmar i garaget

Ligger i min projekt tråd som heter "Arne"

3

Well det låter ju inte omöjligt.. Men tips på var men letar efter dessa?

4 Senaste redigerad av Finnfisher (2012-06-10 23:22:27)

Du får ligga i o leta. I bland säljes annat i annonserna än vad som var till salu, mao det lönar sig o fråga runt. Jag köpte mig en rostfri -59:a förra sommaren.
Den var förvisso inte helt komplett, men nästan. Motor o pilar saknas. Ingen rost att se överhuvudtaget. Bilen köpte jag i kalix. Långt o hämta visst, men den tiden slipper jag svetsa rost. Priserna ligger från 5 till 20 papp beroende på plats o skick. min kostade 5000
Du hittar snart en.
Lycka till.

PS. det är som Alex skriver. När man väl har en, så syns de överallt

5

Fick tag i min 59a genom en person som inte kunde något om vw. Han skrev bara en bubbla typ 58-65 ish..

Jag fick en bild, la ett bud och hämtade i Eksjö.

2 kilo enkronor fick jag ge för min. Men det lär bli många enkronor innan den rullar. Du hittar länk i min signatur

6

Så de är inte helt omöjliga men skicket varierar mycket och lutar mot det sämre ibland..

Well well, ett projekt kan vara kul! Tack för infon grabbar. Får hålla ögonen öppna

7

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=10207 där har du din blivande bil Default/smile

8

Problemet är att jag vill ha soltakare :-p