Har kommit en bit på mitt projekt, men det har stått stilla senaste 1,5 åren. Dax för mig att ta tag i mitt projekt och här är min nya tråd att visa ev. intresserade vad jag pysslar med.
För att berätta en historia på rätt sätt bör man ju börja från början (dock älskar jag filmen memento, men det hör inte hit) så jag tänkte börja med att bjuda på hur allt började:
Jag var på semester på Gotland när jag cycklade förbi en gård med en buss som stod halvt inne i en buske. Jag gick in på gården och tog en titt på fyndet. Då kom en av de boende på gården hem och jag visade mitt intresse för bussen. Två månader senare hämtade jag upp den i Nynäshamn och brummade hem i den.
Här är första anblicken av bussen lurandes i busken

Bussen på hemmaplan. Bild från sidan för att förklara rubrikens namn

Det lätta arbetet påbörjat. Riva ur allt!
Här är det tyvärr ett litet glapp i dokumentationen av projektet. Det slipades friskt för att sedan resultera i en snabblackering. Fick stressigt inför sommaren för att hinna åka på den inplanerade resan med min andra hälft.

Bussen i båstad efter lackering och snabblösning av inredningen.

Detta är anledningen till varför man har en folkabuss!
Nästa uppdatering visar projektets fas två som drogs igång efter ytterligare en semester med bussen och därefter är jag ifas med dagens datum och kan visa vad jag ska ta mig till nu 

Gillar inputs med idéer på det sättet, det är bra att få när alla runt omkring en dagligen verkligen inte kan bidra med liknande inputs!