Då är det väl dags att dra igång en byggtråd här istället när den gamla försvann...
En kort resumé av bilens historia.
Bilen köptes av förra ägaren 1979. Då hade den redan fått en pop top eftermonterad nere hos Westfalia i tyskland av den tidigare ägaren. Husbils inredning monterades och bilen rostlagades på vissa ställen. I samma veva lackades bilen om från neptunblå till mörkblå förutom på taket. Efter det användes bilen flitigt på semestrar runt om i europa i tio år. Sedan ställdes bilen upp i en loge där den stod uppallad och torrt tills 1994. Då fick förra ägaren ett ryck och bytte en massa delar, avgassystem, bromsdelar mm. men kom tyvärr inte iväg med den till besiktningen. Så den ställdes in igen och stod där tills i höstas då han bestämde sig för att det var dags att sälja den vidare. Och nu är den vår 
Jag håller för närvarande på att bygga om inredningen i den. Främst för att vi ska åka minst tre personer i den och då känns det mycket bättre att ha den bakre soffan i färdriktningen så den kan bältas ordentligt. Utöver det ska motorn ses över, sänkning ska monteras och andra hjul ska på.
Här följer lite bilder på hur den såg ut när den hämtades och hur den ser ut idag. I framtiden ska den lackas om igen till originalfärg, tyvärr kommer det nog inte hinnas med i vinter dock.
Glömde säga det bästa, den är i princip helt rostfri, endast ett litet hål bakom skjutdörren som ska svetsas innan sommaren.
Fyndskicket




Med originalkofångarna på
Påbörjat jobbet med den


Nya fälgarna
Lite nya delar
Det var allt för denna gången. Slänger upp lite nya bilder när jag lagt in det nya golvet som vi köpt.
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.




















