Hämtade hem 1600 en snurra igår
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Splitbuss 1967
Sidor Föregående 1 … 13 14 15 16 17 … 20 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Hämtade hem 1600 en snurra igår
Räsermaskin! 

Den mesta elen är kopplad nu 
Det är bara att konstatera, man har inte lika mycket fritid som innan nu när man är farsa till en 3 månader gammal tjej. Men vad gör det
Jag dolar på så ofta jag får tid (oftast söndagar). Väntar på lite smådelar från kieft n klok, bla till fönsterramarna. Är sugen på att stoppa i motorn men ska byta till bubblalåda och på med SA kit först.
Nu rör vindrutetorkarna på sig
http://www.antoneklund.se/fs_2372.mov
Spindlar blästrade, åker in på pulverlack imorgon

Tank sitter där den ska

Dämpmaterial från Biltema

Förhoppningsvis bes innan sommaren är över

Den här funderar jag på.. Listen som vent rutan stängs mot. Ska den sitta så här eller åt andra hållet?

Ingen?
Besiktning bokad 
Den sitter rätt om jag ser rätt 
Ingen?
Besiktning bokad
Grattis Anton!
Härligt jobbat! 
Har ju en bit kvar men nu är målet satt!

Måste brotscha och borra hål för fett i bussningarna. Antar att brotschningen görs med bussningen ipressad i spindeln?

Rutramar^^
Snyggt!
Trevligt! Mycket kvar?
För att få den körbar:
Montera spindlarna (ena ihop, den andra väntar på en fiberbricka från england)
Montera ihop bromsar (har blästrat och pulverlackat trummor och bromssköld, nya hjulcylindrar)
Dra nya bromsrör
Sätta ihop pop out rutor
Sätta fast baklucka + ruta samt motorlucka
Byta växellåda och montera SA kit (lådan borde dyka upp imorgon)
Stoppa i motor
Fick hem däck från tyskland igår, det blir 185/65 bak och 155/50 fram, läggs på fälg nästa vecka
Kan bli kämpigt att hinna till v.26 
"Du har ju hela helgen på dej" 
Väldigt snyggt jobbat.. Blir bara mer och mer sugen på att skaffa en splitbuss projekt 
nice!! 
Fasen så snyggt det blir ! Du siktar på att köra lite i sommar eller ?
Tack! Jo tanken är att jag ska få rulla med bussen i sommar.. Besiktning efter midsommarhelgen så lite mindre än en månad kvar... 
Det är den där jäkla fiberpackningen till den vänstra spindeln som aldrig dyker upp i min brevlåda. När jag får hem den kan jag montera ihop spindeln och få ner bussen på hjul, vända den i garaget och riva ut växellådan som sitter där nu.
Blir grymt fin!
Det vart ombokning av besiktningstiden. Jag har en ny i slutet av månaden. Stötfångare, alla dörrar, rutor är på plats. Bubblalåda & SA kit monterat.. Det som är kvar: Koppling, pillra ihop bromsar bak, montera dämpare, hänga i motor, korta styrstag fram,. Typ...

Fan vad du fått till sidodörrarna bra, passar ju helt perfekt! 
Härligt, snart en till skönhet på gatorna. Ingen terror på Elm street här inte
Om du blir less framstötfångaren så tror jag att det är en sån som ska sitta på äldre bussar som in 56:a
Jag letar såna...
Då tror du fel.
Sidor Föregående 1 … 13 14 15 16 17 … 20 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Splitbuss 1967
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.