1

Har satt ut husvagnen på blocket.Fick ett mail som man kan undra över. Ps Kommer inte att sälja den till honom ICQ/am
Hello,
     Am okay with the price,how i wish to come and view it but am currently out of state....I'm presently in Haiti as a UN special envoy to the trouble region phone calls making and visiting of website are restricted but i squeezed out time to check this advert and send you an email regarding it......I would want you to know that i will be paying via PayPal...due to the distance as i i'm in Haiti presently on Humanitarian assistance..It only PayPal i can made your payment because PayPal secure fast and reliable so it easy to register at PayPal i will like you to go through there website www.paypal.com for registration it only 5 mins will take you ,I want you to provide me with the following information for me to proceed with the Payment...
Your PayPal e-Mail Address :
full name:
I would like you to know that after i make the payment i would tell my pick up agent Private Courier Service to come and pick up the item at your address after payments has been sorted.

Have a nice day

2

"pick up agent Private Courier Service"

Sådan vill jag men ha... Default/smile

Skojjar finns det gott om

3

Har fått liknande när jag haft grejor till salu. Det är bara lurendrejeri.

Typ 1-66: 2176 cc Snart på vägen ICQ/ab
Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S

4

Googla några fraser ur mejlet så får du säkert en hel del träffar på liknande scams.

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

5

Ibland är det bara ironiskt hur dåliga spam kan vara. Riktigt kul blir det när de försöker använda sig av ngn automatisk översättningstjänst och grammatiken blir helt galen. Refererar man till ett intressant objekt i en annons som "the item" på riktigt? Jag tror mer på att man skriver ut vad det är. Och vad ska en person i Haiti med din husvagn till? Det borde ju finnas objekt på närmare håll, ibland är logiken fascinerande. Det värsta är att det säkert finns folk som faller offer för det, annars hade fenomenet inte funnits. Default/yikes

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

6

Det är lurendrejeri major. Saken är den att går du vidare kommer dom att skicka ett fake:at mail om att de har betalt till paypal, vilket de självklart inte gjort och vill få dig att skicka vara. Just bilar känns lite svårare att luras på detta sättet dock ICQ/ab

7

Jag hade ute en säljesannons på en förgård på Blocket för ett tag sedan. Jag fick mail från en britt om att han ville köpa "the Caravan". Redan här såg jag att det var en skojare men svarade ok och "gick med på" hans tillvägagångssätt bara för att kolla hur de utför själva scammet.

De för över pengar till Paypal med någon form av förbehåll, jag såg saldot öka och summan han skulle betala fanns där. Sedan ville de att jag skulle betala 800 pund för frakten som de sedan skulle återbetala. Vid det här tillfället maialde jag dom att jag var medveten om deras scam och att jag polisanmäler dom för bedrägeri, även till Blocket.

Då helt plötsligt slutade mailen komma och beloppet som såg ut att finnas på Paypal var borta. Så förmodligen tjänar de 800 pund på ett sådant scam om de lyckas lura någon att betala för frakten.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

8

Nu behöver man bara ha en hemsida för att få kul mail ICQ/ad

Good Day

I am ##### ###  from St. Robbert  Health Establishment and i want to purchase(Monster Truck Axles )from your Company. Can you kindly get me some of the product that you do have in stock as now and also can you let me know if you do accept Credit Card as a form of Payment for this Order as well.

And also i want to know if you do allow Pick Up from your location as well and what is the availability of your product. Waiting to hear from you soon. Thanks.

Best Regard

Kan ju tillägga att det finns 2 st tillverkare som säljer och dom kostar ca 90 -120k st Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

9

jo... det där finns det gott om.
men... be om en western union-överföring istället...

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

10

Jan-Iver skrev:

Jag hade ute en säljesannons på en förgård på Blocket för ett tag sedan. Jag fick mail från en britt om att han ville köpa "the Caravan". Redan här såg jag att det var en skojare men svarade ok och "gick med på" hans tillvägagångssätt bara för att kolla hur de utför själva scammet.

De för över pengar till Paypal med någon form av förbehåll, jag såg saldot öka och summan han skulle betala fanns där. Sedan ville de att jag skulle betala 800 pund för frakten som de sedan skulle återbetala. Vid det här tillfället maialde jag dom att jag var medveten om deras scam och att jag polisanmäler dom för bedrägeri, även till Blocket.

Då helt plötsligt slutade mailen komma och beloppet som såg ut att finnas på Paypal var borta. Så förmodligen tjänar de 800 pund på ett sådant scam om de lyckas lura någon att betala för frakten.

Jag tycker att just den funktion hos Paypal är scary. Jag sålde ett nytt verktyg på Blocket, inom landet, levererade och fick betalt via Paypal.
Schyssta grejer allt verkade frid & fröjd. Jag kollade och pengarna fanns på mitt konto.

Men så kontaktar killen mig och säger att han hade ångrat sig för han hade dåligt om pengar, han ville returnera.
Jag sa, men så kan du väl inte göra. Jo, sa han, för jag har redan tagit tillbaka pengarna från ditt konto. ICQ/am

Jag hade turen att killen returnerade verktyget men jag torskade på fraktkostnaden.

Vad är syftet med den funktionalitet, utan att informera mig är mina stålar väck!

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

11

Så låter de inte så bra.
Men åt andra håller låter de bättre.
Dvs du köper tex nya förgasare.
Öppnar paketet å inser att de endast innehåller skräp eller en tegelsten.
Då är de skönt att kunna backa affären.

12

hur länge kan det dröja innan pengarna dras tillbaka?
jag har fått för mig att det var ebay/paypal som stod för pengarna om man blev lurad som köpare, inte att de tar tillbaka dem från säljaren (iallafall inte förrns det är visat att det var säljarens fel).
Läskigt som sagt...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

13

På tal om ingenting... Luftgekült: du har nog glömt visa oss din 21w!!

Ät gul snö, det kan vara öl.

14

Man märker ju efter 2 sekunders läsning att det är ett mass-mail eller vad man ska kalla det, snubben har ju helgarderat så det räcker, "the item" passar ju in på ca 100% av alla blocketannonser :-p