Tack Löf, den som väntar på nåt gott...
/Lars S
914 -72
412 -73
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » USA import: 1958 DD Panel
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tack Löf, den som väntar på nåt gott...
/Lars S
Nej nej nej... en veteranbil blir aldrig klar... 
Hade ett litet möte med de Norske myndigheterna igår, det resulterade i nummerplåtar på panelen! Wohoo!
Kl 02:00 på natten på väg över fjället mot Norska Vestlandet!

Coolt! Min dotter flyttade till Norge förra året, var är det där fotot taget?
På Hemsedalsfjället, typ ungefär här: https://maps.google.no/maps?f=d&sou … iwloc=ddw1
Härligt, vi åkte från Oslo upp till Trondheim via Gudbrandsdalen förra året, och tillbaka till Sverige via Åre. Norge är ett mycket vackert och omväxlande land. Fast dyrt... 
Grattis! 
Grym jävla buss! :-)
Så va AC'n installerad...
Å lite sköna klistermärken...

fasen va sköna klibbor
Tummen upp!
Får man old time regnummer i Norge när man reggar en veteranare? Visste ju att veteranare generellt sett har dom gamla skyltarna, men inte att nyinreggade hade. Men härligt de
Riktigt härlig är den iaf!
Håller med om klibborna... klockrena ! 
& cool panel såklart ! 

Redwee220: Jovisst, alla veteranbilar får man tidstypiska nummer och plåtar på, man får välja vilket nummer man vill ha, sen är det lite olika design på veteranplåtarna beroende på årsmodell på bilen. Sjysst system! Tror de e samma system i Finland.
Clowns kill people
i like.. hela bilen e super.. men detaljerna e klockrena.. 
kanske måla på en stygg en clown nånstans på bilen, typ den här, för att få bort GB känslan ( inte Borlänges GB då, han e fiin....
)
gillar bussen jag åxå hursomhelst förutom höjden då..
vi ses snart hoppas jag desssutom, då med bussen naturligtvis.. ! ?
gillar bussen jag åxå hursomhelst förutom höjden då..
Hur menar du nu... om inte bussen va så hög som den är idag så skulle den ju inte nå upp till takräcket... skulle inte det se konstigt ut...?
Mjaa, joo... hade fått förlänga benen på räcket då...
Nice buss!!
Är själv i Mjölfjell och jobbar åt Norska Jernbaneverket på ett projekt i två veckor till, inte så långt ifrån Voss 
Man kanske skulle passa på och göra ett studiebesök nästa vecka:)
Mvh Jonas
Precis, de går ju och förlänga benen men då måste man ju ha stege för och lägga upp grejjer... hmm... måste nog tänka lite på det där.
Jonas: Mjølfjell... jamen va faan, det är ju bara ett stenkast hemifrån... det hade vart superkul med studiebesök men... jag är i Sverige nu och ska ut på jobb på onsdag, jobbar på båt och blir borta i 14dagar... är inte tillbaka på Voss förrän om ca 3veckor...
men om du ska dit nåt mer så hör av dej! 
Det var ju synd, vi ska tillbaka hit sen, vet ej när under året bara 
Hör av dej när du vet Jonas! 
Jo just ja, va ju upp en tur till Tallåsen för att botanisera lite i herr Helsings Smedja... fick mej en tur i militär pickisen, nästan som och köra en ny bil jämfört med en vinglig clown...

På vägen hem satt jag och filosoferade över allt vatten som sipprar (forsar...) in överallt, inte bara runt Safaris'arna utan i sidorutorna, ventilationsrutorna, mellan dörr och dörrkarm, ... ja, typ övverallt... å mitt i filosoferandet så dör clownen... jaha ja, soppatorsk... hade just diskuterat med herr Helsing att tankmätare är en fin sak att ha i sin vagn, så det stämmer att när man talar om trollen så dricker dom upp bensinen och häller socker i förgasaren. Jävla skit. Tankmätare står numer högt upp på investeringslistan!
De mest ironiska i det hela va att ja la ur reservdunken igår hemma hos en kompis för att ja inte ville ha en massa löst skrot liggande baki skåpet... 
...disträ idag minsann... de va ju en sak till, clownen (och jag) har avklarat drygt 250mil på en vecka... inte dåligt det inte! 
Lägg ett bud på min då !
Mätare alltså, inte dunken...
Men tack för besöket, alltid kul att träffas !
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » USA import: 1958 DD Panel
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.