Haha, underbar röst på killen i videon
Men det var en bra tråd, tackar Mattswing!
Kan komma till nytta
Imorrn ska jag rengöra mina pilar lite försiktigt så att de blir tip top igen. Sedan har en kompis beställt motstånd som han ska hjälpa mig att fixa. Mjuklödning är något jag är bra på, så bara jag vet hur det ska sitta så löder jag ihop det
Passar på att fixa pilarna till Bullomobilen så är den klar också, blir skitbra
Här kommer det jag har lekt med ikväll i källarn:

Öppnade slugens startmotor...

En tredjedel av all skrot som föll ut ur den, kom mer efter jag tog bilden. Inte undra på att den knackade och inte orkade driva motorn.
Den stackars ovalen har igen fått släppa ifrån sig delar, den här gånger en startmotor. Den ska provköras i bänk imorrn för att kolla funktionen.

Sen har jag rengjort fläktkåpa och tändspole. Hittade inte på Autosolen så generatorn ser fortfarande muggig ut. Nu undrar ni varför jag börjar putsa på en RATLOOKER? Jo, för att jag ska ha den här motorn i så länge tills originalmotorn är körbar igen. Denna motor skall senare agera testmotor för olika bilar man drar hem, så något permanent hem i någon bil får den inte.

Så här såg motorn ut innan jag började pilla med den. En utbytesmotor i gott skick med mycket komp kvar
Håller på att 12v-konverteras.
Passar på att fråga, lär jag borra upp ett nytt hål i fläktkåpan om jag vill köra med manuell choke för vajerns skull?

Sen hur man ska koppla in laddreläet? Två grejer vet jag om, DF och D+, för de finns markerade både på generator och relä. Men de andra två blecken, vad ska det köpplas på för kablar där? Jag hade tänkt att bygga ett fäste att montera reläet på generatorn. Eller blir det helt gaaalet?