´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Dagens VW-bild
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 338 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Är färgvalet hos den rosa ett exempel på missriktad kreativitet?
Mycket ball i övrigt, men färgen påminner mest om ngn köksluckefärg från tidigt åttiotal.
Men det där är ju min gamla 59a
tror jag fortfarande står som ägare till den. Kanske den vw som man ångrar mest att man sålde
hej:lite offtopik:
ngn som vet hur man avregar bilar man sålt till utlandet?
när man inte har kvar reghandlingar..skyltar etc.
står själv som ägare till ett par st. och enl.nytt lagförslag blir man snart skyldig
att teckna försäkring,ävenpå avställda fordon.. .och enl vissa länders lag är ägaren redan skyldig ...vid tex trafikolyckor...brand etc..ajaj..
vet ngn?
f-n det kan ju gå riktigt illa...
översta bilden:
baklyse från harley-davidson pre48,och mcljuddämpare MCM ...
marcus ösd skrev:Men det där är ju min gamla 59a
tror jag fortfarande står som ägare till den. Kanske den vw som man ångrar mest att man sålde
när man inte har kvar reghandlingar..skyltar etc.står själv som ägare till ett par st. och enl.nytt lagförslag blir man snart skyldig
att teckna försäkring,ävenpå avställda fordon.. .och enl vissa länders lag är ägaren redan skyldig ...vid tex trafikolyckor...brand etc..ajaj..![]()
vet ngn?
Visst är det så att du kan begära att ditt fordon skrotas utan att skicka in skyltar eller lämna till bilskrotare
. Bara ett kryss och en namnteckning på registreringsbeviset väl?!
kjellas skrev:marcus ösd skrev:Men det där är ju min gamla 59a
när man inte har kvar reghandlingar..skyltar etc.står själv som ägare till ett par st. och enl.nytt lagförslag blir man snart skyldig
att teckna försäkring,ävenpå avställda fordon.. .och enl vissa länders lag är ägaren redan skyldig ...vid tex trafikolyckor...brand etc..ajaj..![]()
vet ngn?
Visst är det så att du kan begära att ditt fordon skrotas utan att skicka in skyltar eller lämna till bilskrotare
Förr kanske,nu är det mer koll.förra sommaren hade jag med både papper och plåten med ch.nummer till den lokala skroten.Rektionen var att de skrotade bilen bara för att jag kännde killen bakom disken men nästa gång skulle de vägra.
De ville ha hela karossen,kan vara lokalt men så är det hos oss. 
Mats W skrev:kjellas skrev:hej:lite offtopik:
vet ngn?
Förr kanske,nu är det mer koll.förra sommaren hade jag med både papper och plåten med ch.nummer till den lokala skroten.Rektionen var att de skrotade bilen bara för att jag kännde killen bakom disken men nästa gång skulle de vägra.
![]()
De ville ha hela karossen,kan vara lokalt men så är det hos oss.
Fast man kan skrota bilen själv nu, utan att aktoriserad skrot skriver på papperen. Du skrotar ner den själv, å när de just infört detta var det vilda västern, men nu har jag hört att det blivit stramare.

marcus ösd skrev:Men det där är ju min gamla 59a
vet ngn?
Jag vet att man kan få en bil avregad genom att skicka ett brev till transportstyrelsen (eller vad det nu heter) där man skriver att man vid flera tillfällen försökt komma i kontakt med köparen i utlandet men inte lyckats, varken brevledes eller telefon. Man måste dock skicka in både regbevis och plåtar tillsammans med detta brev, så du får väl beställa nya reghandlingar och plåtar och skicka in dom.
Det är säkert 
Svensk byråkrati i ett nötskal, fattar inte att ni som exporterar vågar! Har full respekt för de som av rädsla för att hamna i byråkratiskt trångmål endast säljer till svenska köpare! Själv skulle jag heller aldrig exportera av den anledningen, möjligtvis till en mycket god vän, men sådana har jag inte utomlands...
Hade några av mitt livs mest nervösa dagar när jag sålde en bil till en kille utan svenskt personnummer, jag visste inte hur det låg till då, att de fyra sista siffrorna är helt avgörande för om ägarbytet ska gå igenom. Som tur anmälde jag bilen stulen så att jag slapp de parkeringsböter han drog på sig, detta är ju förstås inte korrekt förfarande, men den enda utväg man som laglydig medborgare har. Den vitryske immigranten återkom en vecka senare, allt klarades upp och jag fick en flaska vodka för besväret. Jag ser inte ner på någon av de inblandade i det här fallet, det var ren okunskap både från mitt och deras håll, men en sak har jag lärt mig; håll er undan från den svenska byråkratin, den förlåter ingen!

Vilken monster hjulhus höjning,dom har höjt hela golvet också,fränt!
Det är en sådan sitt bräda man har att se fram emot,kommer nog att få
ont i röven efter några mil.Men dubbelhytt bay baksätet är ingen höjdare heller!
Dom har troligtvis sänkt karossen över chassit.

Här har tidens tand hunnit gnaga ett tag 

Vilken monster hjulhus höjning,dom har höjt hela golvet också,fränt!
Det är en sådan sitt bräda man har att se fram emot,kommer nog att få
ont i röven efter några mil.Men dubbelhytt bay baksätet är ingen höjdare heller!
tycker ärligt att det såg bedrövligt ut. 
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 338 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Dagens VW-bild
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.