1

...ikväll o undrade om jag fortfarande sysslade med vw. Han hade sålt sin gård o höll på att städa, o i bröten hade några bussmotorer o växellådor till 77-83 års bussar dykt upp.

Nu är jag inget fan av dessa, men tänkte utifall någon Skåne-baserad människa vill ha lite mer prylar i garaget o kan hämta inom en snar framtid, så kan jag vidarebefodra tipset. Ska dit imorron förmiddag o kolla vad det kan vara för grejor.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2

Hör av dig när du kollat.
Vi har gott om plats i garaget ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Jag kan tänka mig förvalta en motor om det finns någon som passar 50 talare type1

4

"buss 77-83" stod det

5

25hpman skrev:

"buss 77-83" stod det

Jo tack. Men jag är inte så hej på vilka som passar till vilka så det var en ren chansning från min sida.

6

Aha...ja, allt kan väl passa efter modifikation.

Jag har en gammal 30 häst som du kan få...

7 Senaste redigerad av anders bergh (2011-03-08 08:34:33)

25hpman skrev:

Aha...ja, allt kan väl passa efter modifikation.

Jag har en gammal 30 häst som du kan få...

Se där. ICQ/ad

Hur är skicket på den?

8

Den sitter fast...en utmaning för renoveraren.

9

får lägga den i blöt i diesel... Default/hmm  kan gå...kanske..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

10

Fick du kontaktuppgifterna, Lasslo?

11

Jag är intresserad av tvålitrare och tillhörande 091-låda.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

12

Då får du hämta i Ä-holm i nästa vecka...still interested?

13

Jag har lektion 9.00-10.20 och 13.25-13.50 typ. Annars är jag ledig imorrn om du har vägarna förbi ICQ/ab

14

Det blir isåfall till kvällen, eller fredag e.m.

15

Fast skulle skriva i din tråd om Borlängeresan, men du förstod ändå.  Ah ,men det löser sig ICQ/ab

16

Passa på om det är schyssta grejer! Vet av egen erfarenhet att det e gubbsvårt att få tag i en schysst luftkyld motor passande t3!
Om nu ingen vill ha e jag intresserad    ICQ/ad

17

Jag tror nog att nu är det utrett. Jag ska dit mån eller tisdag o hämta en bubbla motor, kan ju kolla om någon har nappat då.

18

25hpman skrev:

Då får du hämta i Ä-holm i nästa vecka...still interested?

Jag missade lite "detaljer" i det första inlägget, förstod inte att det var brådis. Så går det när man skummar igenom forumet för att hinna läsa allt ni skrivit på ett par dar under en kompakt timme.

Har ingen buss tillgänglig nu, och jag har ganska sällan "vägarna förbi" Skåne. Jag hoppar på nästa tåg istället...

Grinder and paint, makes me the welder I ain't