Den har ström till fördelaren och hyfsat nya tändstift.
vad kan jag göra?
tacksam för snabba svar
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Tänder inte
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Den har ström till fördelaren och hyfsat nya tändstift.
vad kan jag göra?
tacksam för snabba svar
du har gnista på stiften med? Bensin pumpen lirar? Händer ngt med startgas?
Hej Ingen gnista.. har provat med startgas. den har bensin upp till förgasaren men tänd stiften är torra... men det är ändå ingen gnista på stiften
har du gnista på brytaren? Om det finns där byt rotorn.
Kolla mittenstiften på fördelarlocket.
Beroende på vilken rotor du använder så på avstörda finns en "pinne" ifrån mitten till ytteränden på rotorn . över den är det ett lacklager .
På icke avstörda ser man nog ledningen ifrån mitten ut till änden.
Ok Tack så mycket
ska ut och kolla
Kolla om du har spänning till brytarna när de är stängda. har du det så har du felet där.
Hittade denna tråden nu när jag har startproblem, så jag lyfter min fråga.
Som Svwerker skrev, så har man ett fel om man har spänning till brytarna när dom är stängda.
Jag mätte och har spänning fram till brytarna när den är stängd. Vad har jag för fel då? Orginal 30hk motor.
När brytarna är stängda ska de ge kontakt och jorda spolen. Mätte du inne i fördelaren?
Du kan ha någon beläggning på kontaktytorna eller kabelbrott, beroende på hur nära brytarna du mätt.
Japp, mätte i fördelaren, på kabeln som går till brytaren. Mätte alltså så nära jag kunde.
Kan ju berätta hur problemet uppkom. Jag skulle byta stift, samt lite andra tänddelar fick jag för mig. Bilen gick finfint före men jag tyckte det var på tiden att byta ändå.
Sagt och gjort, jag bytte tändstift, och skulle ge mig på att byta kablar och fördelarlock mm, då märkte jag att fördelarlock och rotor saknades på hyllan (har haft delar liggandes). Så jag bara öppnade och slipade på kontaktytorna på brytare samt rotor.
Efter det så vart den helt död, även med startgas. Jag hade alltså bara bytt tändstift, samt slipat lite kontaktytor.
Jag började klura, beställde nya delar gjorde jag också.
Nu idag så monterade jag först tillbaks dom gamla stiften för att se om det var fel stift monterat. Ingen skillnad.
Då började jag byta det mesta, spolen, fördelarlock, rotor, kablar, brytare.
Fortfarande död, har bara kondensatorn kvar nu.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Tänder inte
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.