Mitt motorprojekt har ju kört fast nå grymt då blocket fortfarande står hus gubben som ska gänga... och det verkar inte bli gjort det här århundradet, måste nog åka å hämta tillbaka de snart.
Så för att stilla mekabstinensen så köpte jag en "1500 med dp toppar och växelströmmare" av en gubbe på jobbet, dock så visade det sig när jag hämtade upp den att det var en 1600 AS motor
så de va ju trevligt med 8mm pinnbultar å allt.
På den tänker jag slänga på min 044 toppar, 1.25 vipporna, EMPI 44 fuggarna och gasa tills det rasar!
Då är kommer det lite frågor;
1. Är de någon idé att plocka på mitt 1679 kit på den här motorn eller gör de varken till eller från mot orginalcylindrarna?
2. Jag har en orginal solfjädertryckplatta med ring, kan man pilla bort den ringen eller måste jag fixa en utan ring från början
3. Svänghjulet är ju lite rostigt på lamelytan, kan man slipa av de med slippapper eller är de bara å kasta å fixa ett frächare?
4. Vid vilka hk, typ, börjare de bli dags att skippa orginaltryckplatta å köra med nått värre?
5. Ska man köra med solid, eller fjädrande lamel?
Många frågor, hoppas någon känner för att svara... då kanske de kommer fler 
PS. oh kom på nu, bak i blocket sitter det en sladd på någon givare eller nått. Mot svänghjulet va är de för mojäng?

