1 Senaste redigerad av easos (2012-05-08 08:47:08)

Hallå !
Visste inte riktigt var denna passade in så gjorde en egen tråd.

Denna buss stod i Sandviken igår vid 15 tiden.
Tjejen var in & handlade & vet ju att jag är svag för vw´s så hon tog några foton.

Någon som vet något mer om denna buss ?
Tycker den va rätt ball ICQ/ab

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Honungsbussen1.jpg

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Honungsbussen2.jpg

Är det någon som äger bussen & inte vill ha den här så tar jag givetvis bort den.

mvh/
Andreas

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

2

Riktigt trevlig buss det där !!
Jag har inte så stor koll på denna, men kundendienst roger har full koll, så vi ser fram emot en redogörelse sen  ICQ/ab

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup -58 Pickup "Den Svenska Binzen"
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

3

Barndoor51 skrev:

Riktigt trevlig buss det där !!
Jag har inte så stor koll på denna, men kundendienst roger har full koll, så vi ser fram emot en redogörelse sen  ICQ/ab

Aha intressant.. för jag har inte sett denna förut.. inte här på forat heller....

4

Vad jag vet nu är att den kommer från Österfärnebo i alla fall...  & vet va karln heter  ICQ/af

5

Otroligt stilig panel!

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

6

Vad konstiga fälgarna ser ut..
Annars e den söt ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

7

Ja, man kan väl säga så mycket som att ägaren inte är intresserad av att sälja vare sej billigt eller dyrt!

Många har försökt, och jag har samtalat med mannen i fråga, och fått redogörelser över diverse lågprisförsök från s.k. VW-samlare...

Denna 1954 skåpvagn har varit känd i 10 år (minst), men det är ingen som vågar andas om den, eftersom den då förmodligen försvinner likt en ostsufflé? ICQ/ac

När den nu figurerat på detta forum, så ger jag den max en månad innan den byter ägare och land.. ICQ/ad

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

8

michaelth skrev:

Vad konstiga fälgarna ser ut..
Annars e den söt ICQ/ad

Det är vad vi kallar skit i komprimeringen av bilderna Default/smile

9

KdF Kundendienst-Berater skrev:

ägaren inte är intresserad av att sälja vare sej billigt eller dyrt!

När den nu figurerat på detta forum, så ger jag den max en månad innan den byter ägare och land.. ICQ/ad

nu blir jag förvirrad...  ICQ/ad

10

GB skrev:

ägaren inte är intresserad av att sälja vare sej billigt eller dyrt!

nu blir jag förvirrad...  ICQ/ad

Samma här.  ICQ/ab
Riktig skönhet till buss iaf!

11 Senaste redigerad av KdF Kundendienst-Berater (2012-05-08 19:45:01)

Tja, kanske ordet "uppköpare" kan bringa klarhet i vad jag menade?? ICQ/ad

Jag har funderat hur länge det dröjer att vagnar av typen "ägd av gammal gubbe och fortfarande i trafik" blir kvar i denna värld av digitalkameror och nätverk! Default/hmm

Hoppas att den framgent stannar hos någon äkta entusiast i landet!! ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab

12

Men vad gör den i Sandviken kan man ju fråga sig?
Trodde man aldrig skulle få se den ens på bild. Hoppas den stannar i Sverige!

Mera känd som jb...

13

JBlom skrev:

Tja, bor man i Österfärnebo så är väl Sandviken en bra plats att storhandla på? ICQ/ad

Ja den är en riktig skönhet! ICQ/ae

14

Mkt trevlig och unik vagn.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

15

Äntligen får man se en bild på den efter diverse rykten och historier. Den var sannerligen trevlig! Blir det som Roger säger så bara måste den bli kvar här i Sverige!

Alte Liebe rostet nicht!

16

Vadå, är vagnen till salu eller spekulerar ni in i framtiden då/om ngn tät Bd fantast kommer med en hög pengar? Hade den vart min buss, skulle jag aldrig sålt den.

17

Då må han vara jäkligt tät, eftersom ägaren är läskunnig å har internet samt ett intresse av äldre motorfordon ICQ/ag !

18

Bra det, då stannar den nog i Svea rike ICQ/ab

19

tro mig, han är tätare än oss som läser den här tråden tillsammans. ICQ/ad var med när den hittades för ett 10tal år sen. då var den ej körbar och stog i ett kallgarage. han har ägt den sen 1960 om jag minns rätt. dekoren på skåpet är från samma år. han har en hel del annat men inte vw också och äger väl i princip allt av värde i österfärnebo.  ICQ/ag

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

20

JBlom skrev:

Tja, bor man i Österfärnebo så är väl Sandviken en bra plats att storhandla på? ICQ/ad

Ja den är en riktig skönhet! ICQ/ae

Hehe ja det är ju sant. Kul att den hittat ut i dagens ljus iallafall.
Sä jäkla läcker.

Mera känd som jb...

21 Senaste redigerad av EW (2020-12-26 20:29:47)

Årets trådlyft kanske  ICQ/ap  ICQ/bk
Men den är ju med i senaste nr av klassiker  ICQ/ay

Post's attachments

199DDDE6-2116-41E6-882D-1F8444C301CB.jpeg, 220.93 kb, 562 x 1000
199DDDE6-2116-41E6-882D-1F8444C301CB.jpeg 220.93 kb, 159 downloads since 2020-12-26 

VW typ3 -73 fastback

22

Kul ! ICQ/ay

23

Otroligt fina bilder i Klassiker reportaget. Bra generell typ 2 historik i texten för de som inte är inlästa på ämnet dessutom. Men, det hade varit trevligt och få lite mera historik kring just detta exemplar!

24

Såg att Honungsbussen nu ska säljas på Bilweb

25

SÅLD.... där va någon som klapp den för 420.000kr

Trevlig film till oss andra ICQ/bq https://youtu.be/F9b33kgSqmg

Post's attachments

volkswagen 1954.jpeg, 351.3 kb, 1800 x 1200
volkswagen 1954.jpeg 351.3 kb, 94 downloads since 2021-10-16 

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|