är det samma lika med 30hp industrimotorer och kammar? dvs lika?
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » 1600 EP industrimotor 126 A
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
är det samma lika med 30hp industrimotorer och kammar? dvs lika?

Denna sitter på nu Sondis
Frågan är om den varvar förbi sitt effektmax eller om den inte når upp dit.
Når den inte upp till sin maxeffekt så är det någon fel på motorn, vill man varva över maxeffekten är det fel på föraren.
Skämt o sido så ska man nog fråga sig det innan man börjar felsöka för att övervarva är inte riktigt bra ur någon synvinkel.
När det gäller hur man får tag på ETKA så räcker det med att ha kamrater, jag behövde inte ens fråga efter mitt. 
Svwerker har du Ekta 4 eller 7
På 7an är det minder info om dom gammla bilana
Jag har prisis skaffat en mikrofilms läsare
Jag körde ett gäng kamaxlar i kam doktor för ett antal årsen
Det var 2-3graders skilnad på några och jag har förmig att dom var från M-motorer (mera stängda )
Men jag kan ha fel hur det var med M-kamar
/// Micke
EKTA6
2-3 grader kan det ju skilja mellan 2 kammar med på pappret samma slipning så jag skulle inte dra några slutsatser av det. Ligger förmodligen inom produktionstoleransen.
Ska man optimera så kan man kanske märka lite skillnad mellan olika kammar med så små skillnader men inte i en standardmotor.
Är det värt att försöka skaffa ETKA (EPC?) om man bara mekar gammelfolka? Bara ver 6 och 7 verkade gå att hitta i "bukten"...
Ibland är den bra att ha men det beror mycket på vad man har för övrig dokumentation. Finns även en sökfunktion på detaljnummer så ser man vad den ingår i. ETKA innehåller VW och Audi men det finns även en för Porsche som heter PET.
jag har i princip alla verkstadshandböcker från split till sent 60-tal i pärmform, men magrare med reservdelskataloger, bara nån enstaka sådan i kass kopia... Men det finns gammalt luftkylt altså, då är det väl värt att ladda hem trots allt...
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » 1600 EP industrimotor 126 A
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.