Testade denna idag på premiärdagen! Gillar fortfarande deras "pale ale" bäst, men denna var helt ok:

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens dryckesrekomendation
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Testade denna idag på premiärdagen! Gillar fortfarande deras "pale ale" bäst, men denna var helt ok:

Köpte deras APA idag. Trevligt. Ser fram emot den
Jag har gått och blivit en riktigt sucker för Sigtunas "East Coast IPA", den är riktigt karaktärsfull och avnjuts bäst i tempot av ett glas vin (eller "kärringdricka" för de som inte förstår sig på druvjuicernas ädla kultur) samt företrädesvis ensam:

Bara etiketten är ju värd de knappa tjugotvå riksdalerna!
Men jag är ju något färgad, älskar den amerikanska ölkulturen och tycker den trend vi kan se i vårt svenska utbud är mycket lovande!
Tror jag ska hoppa ner i badet med en slik nu på en gång bara för det! 
Jag har gått och blivit en riktigt sucker för Sigtunas "East Coast IPA", den är riktigt karaktärsfull och avnjuts bäst i tempot av ett glas vin (eller "kärringdricka" för de som inte förstår sig på druvjuicernas ädla kultur) samt företrädesvis ensam:
Bara etiketten är ju värd de knappa tjugotvå riksdalerna!
![]()
Men jag är ju något färgad, älskar den amerikanska ölkulturen och tycker den trend vi kan se i vårt svenska utbud är mycket lovande!
Tror jag ska hoppa ner i badet med en slik nu på en gång bara för det!
Hoppade upp ur badet och tog en nu! 
Bra drag i humlen på denna! 
Sitter å smuttar på st Eriks APA som kee tippsat om.
Mumma.
Här har det just öppnats en Fuller's Golden Pride, hyggligt drag i den oxå... 
Igårkväll smuttades det på en Organic IPA från Napa Smith Brewery från Kalifornien. 7% och ett jäkla drag i beskan.

Trevlig öl minsann
Har inventerat spritlagret inför "säsongen"... och det visade sej att fanns nära 4(!) liter Bailys hemma...har nyss druckit 2 dl på is...det var gott.
Jag vet, kärringdricka, men man kan ju inte slänga det. Fanns t.o.m. ful-bailys...den kan jag slänga. Urk.
Har du testat att hälla i det i kvälls kaffet? sjukt gott!
Liberty Ale är en av mina favoriter, lite omotiverat dyr nu när de svenska tillverkarna börjar bli så bra på Amerikansk Ale, men den har en speciell karaktär! Brittisk öl ter sig som blek och ointressant i jämförelse, det är väl lite som att svära i kyrkan kanske men sån är min smak. 
Origin Ale, finns bla på bishops..
ej min bild
"Hell","Jämtlands Pilgrim Ale" och "Bärnsten" smakar fantastiskt!
Jämtlands Bryggeri kan göra gott öl! Mums! 
Nu är det 4 dagar helg, dags för lite goa drycker!
Smuttar på en absolut favorit, sierra Nevada pale Ale.
Nils Oskars Ctrl-Alt-Del visade sig vara en tämligen ordinär ale, inget speciellt med den 
Apropå ingenting och lite OT kanske.
Visste ni att den bittra smaken i IPA kommer av den höga Strontiumhalten? Strontium har den egenheten att den liknar kalcium och binder sig till skelettet, MEN den är metallisk och påskyndar läkning av till exempel benbrott. Gladiatorerna åt strontiumberikad mat av denna anledning. Och även kolonialistsoldaterna uppskattade detta (IPA kallas ibland skämtsamt för "Commonwealth sports drink").
Kul fakta va? Tänk va, om man dricker tillräckligt mycket IPA borde man ju logiskt sett bli som VWolverine! 

Idag slog ja till på en riktig klassiker, en Pripps DUVblå i 3-å-en-halv-procents kategorien, passar utmärkt till sena garagekvällar med riktiga De Luxe Fulmek!
Svag nyans av rost och en grym bitterhet som typ en avdragen bult, beska i jävlar-va-me-rost-de-va-här-då-... kategorien, helt enkelt en fantastisk dryckjom som ger en lätt snurr i knoppen och som gör pissblåsan sprängfärdig på nolltid!
Rekomenderas till var och en som inte förstår bättre!
Oppigårds amarillo. Mumma!!!
Mkt god, härlig besk från den amerikanska humlen amarillo.
Nästan allt vad heter Nilsoskar är oslagbar. Favoriten på bild
http://www.nilsoscar.se/index.php/sv/so … /india-ale

Leufsta Blonde - Ny lokalproducerad öl som man väntat på att de skulle släppa på bolaget.
Produceras i Lövstabruk och säljs bara i Skutskär, Tierp, Östhammar beställningsvara i resten av Uppland.
Riktigt god av Belgisk typ, avnjöts ikväll framför Pistvakt - en klassiker i Olssons vardagsrum som hela familjen samlas runt

Intressant, nu blev man ju både sugen och nyfiken på denna öl.
Kul med nya små bryggerier som startar.
Har sett att denna fantastiska brygd äntligen börjat dyka upp lite varstans i riket, senast på Pitchers i Falun:
http://www.northcoastbrewing.com/beer-RedSeal.htm

Drack denna goda öl från det danska bryggeriet Braunstein som ligger i Köge. Har varit på besök hos dem då de har öppet hus 1 lördagen i månaden. De gör många trevliga öl och dessutom whisky. bilden hittade jag på nätet
Slutade tidigare ikväll - nu ska jag öppna en öl från Göteborgs bryggeriet Dugges.

Sidor Föregående 1 2 3 4 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens dryckesrekomendation
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.