Jag tänkte förverkliga en gammal dröm, nämligen att få bo nära en sjö. Priserna på sådana hus är ju inte att drömma om så vad gör man?
Jo man får väl se till att ta sjön till huset. Fast nu skall vi inte överdriva. Sjö kan man nog knappast kalla det. Det kommer bli en vattenspegel på kanske 100x100m och med mestadels grundt vatten. Det är inte helt säkert att det kommer att genomföras heller men jag tänker försöka i alla fall.
En konsult har varit ute och kollat på stället där jag vill ha den. Han var lyrisk. Han hade aldrig sett ett ställe där det var så enkelt att anlägga på sa han. Det gör ju också att kostnaderna för projektet bör kunna hållas nere. Det är ju det som avgör i slutändan. Det rinner nämligen en bäck genom området som har en tarm som redan går genom det tilltänkta området. Med naturliga vallar runt platsen så behövs det knappt dämmas upp något heller.
Nu skall det samlas in underskrifter från grannar att de godtar anläggningen. Därefter gäller det att skicka in en första anmälan till Länstyrelsen.