Tack. Iom att mitt motorrum är helt öppet underifrån så blir det friska fläktar kring där ändå. 
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Edith, yxad typ1 -69
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tack. Iom att mitt motorrum är helt öppet underifrån så blir det friska fläktar kring där ändå. 
Grattis , mötte dig i lödde innan !
Gott om personal som ville spana in bilen eller? 
Jasså? vart då? såg din frus bil tror jag. 
Sen hittade jag en buss-rumpa som jag trodde var Lasses som körde ner mot vikhög. Så jag hakade på. Men på närmare håll var det mörkare blå och inte fullt så många dekaler bak. Men en hygglig man till förare som visade sin volvo och två bayar..
Gott om personal som ville spana in bilen eller?
iom att det var Entusiast-dropin så var det väll personal som kunde tänka sig jobba helg så lite intresse för bilar fanns det.
Och jag var själv i hallen just då så det var inte mer än rätt att folksamlingen var kring min. Men det var trevligt.
Gubbarna beklagade sig över hur vw tänkte när de designade bubblan och berättade lite för de yngre vad man ska tänka på och kolla efter. Det är bra att de får lära sig att skilja på en nybil och en veteranare när pojkarna ska undersöka bilar.
borbos skrev:Grattis , mötte dig i lödde innan !
Sen hittade jag en buss-rumpa som jag trodde var Lasses som körde ner mot vikhög. Så jag hakade på. Men på närmare håll var det mörkare blå och inte fullt så många dekaler bak. Men en hygglig man till förare som visade sin volvo och två bayar..
Det var min garagekompis sunkmarkus 
anders bergh skrev:borbos skrev:Grattis , mötte dig i lödde innan !
Det var min garagekompis sunkmarkus
Precis det namnet var det han presenterade sig som... 
Mitt i byn med min blåa passat
* Storstädat garaget
* Byggt verktygstavla
* Beställt spindelleder till stackarn...
Städat upp i garaget. Lagt ut saker på blocket som står på ena garageplatsen.. men snart blir den kansek ledig för min 59a... och då blir det en projtråd till 

Premiären av tisdagsträffen i lödde:
Nu har jag satt igång och byta spindellederna. men har stött på lite "problem"
hur i helvete får man ur den gamla sedan ut bärarmen?

Hittade även varför det blev glapp i spindelleden. Gummit var helt torrt och all fett satt på utsidan =/

Lossa bärarmen, gå till nån som har en stor verkstadspress och be dom pressa ut den. Och pressa i den nya med samma press 
Det går inte att göra utan press...
Jag tror det är bärarmen han menar
Lossa muttern och skruva ut insexan ta bort stötdämparn och ta en stöddig slägga lägg dig under och låt den smaka på 
Tack för två bra svar. Jag undrade i en annan tråd hur man fick av bärarmen.. så det är bara låsskruven som håller bärarmen på plas?
Har inte så många kontakter inom verkstäder i närheten. Så om någon i Skåne, helst västra skåne som har/känner någon som har en press att förgripa sig på så får ni gärna höra av er till mig. 0733248084
.......... är bara låsskruven som håller bärarmen på plas?
Japp
..Har inte så många kontakter inom verkstäder i närheten...
Nämen då går du in till nån , helst inte då en ny flashig märkesverkstad utan mer Pälles Bil & Däck.. , ber dom om hjälp och sen har du åtminstone en bilverkstads kontakt !
Kostar säkert en påse bullar...
anders bergh skrev:..Har inte så många kontakter inom verkstäder i närheten...
Nämen då går du in till nån , helst inte då en ny flashig märkesverkstad utan mer Pälles Bil & Däck.. , ber dom om hjälp och sen har du åtminstone en bilverkstads kontakt !
Kostar säkert en påse bullar...
Haha.. tack för tipset
Tror jag har en Pälle på gång.. han kanske får sig en påse bullar med 
Hittar du ingen så har jag press på jobbet, men det kan ta ett tag innan jag har tid.
Hittar du ingen så har jag press på jobbet, men det kan ta ett tag innan jag har tid.
tack.. hör av mig om det skulle vara aktuellt
Bestämde mig för att sänka Edith lite med så sänksatser är beställda och framvagnen är på väg ur...
rätt mig om jag har fel.. men man måste ta ut tanken för att få loss framvagnen va? Karossen sitter väl fast i framvagnen.. ?
iaf tagit ut tanken som ska få sig en makeover medans den ändå är ute.

ja
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Edith, yxad typ1 -69
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.