Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/fc38a717d7da30258653b095bcf25f82.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

1 Senaste redigerad av Jay_DeluxeBay (2013-08-11 23:33:38)

Tjena!!
Dags att starta en liten projek tråd.
För att göra en lång historia kort... Runt 2004 ägde jag en 1984a T25, och från att aldrig riktigt vart intresserad av bilar tidigare så blev jag helt såld på min Caravelle. Jag bodde under nått år i Södertälje och  en kompis hade en röd vit Lyxbus årsmodell 1977 utan motor ståendes på tomten. Jag tjatade om att han skulle sälja den till mig men det blev inte av. Bussen va beställd av Nyköpings brandförsvar från början vad jag har fått höra. Efter en tid så fick jag erbjudandet "Hämtar du bussen så är den din" ICQ/ag Bussen hämtades och togs till sitt nya hem!

Bromssystemet revs, jagade tag i en 2 liters FI motor, och efter det nya bromssystemet va på plats, kopplingsbyte, och massa annat fix så gick äntligen bussen och togs till besiktningen. Besiktningen gick igenom med blankt papper! ICQ/ab 
Sen har diverse turnéer och jobb (även om jag hatar att kalla att spela musik på heltid jobb) med bandet jag lirar med kommit ivägen samt att jag varit allvarligt sjuk en lång tid. Men nu är det snart dags att börja med bilen igen så fort jag mår bättre!

Det som står på agendan är:
Lite allmänt motor pill, rostlagning på den rost som finns, sänkning bak och fram och säkert tusan andra grejjer ICQ/ab
Här kommer några bilder på bussen:

To be continued...

Post's attachments

Bay.jpg, 73.68 kb, 600 x 450
Bay.jpg 73.68 kb, 177 downloads since 2012-04-08 

Bay2.jpg, 62.53 kb, 421 x 449
Bay2.jpg 62.53 kb, 197 downloads since 2012-04-08 

Bild203.jpg, 42.07 kb,  x
Bild203.jpg 42.07 kb, 2 downloads since 2012-04-08 

Bild206.jpg, 33.26 kb, 600 x 450
Bild206.jpg 33.26 kb, 175 downloads since 2012-04-08 

Deluxe Bay 1977 & Type 1 1965
'If you're gonna do something, do it well and leave something witchy' - Charlie Manson

2

hei så fin buss, lykke til med senking.  det er så mange her på boxerville som kan hjelpe deg med senking og mere.

Better late then never

3

Tack så mycket ICQ/ab

'If you're gonna do something, do it well and leave something witchy' - Charlie Manson

4

Snygg!  ICQ/ad

5

Nisse skrev:

Snygg!  ICQ/ad

Tycker mig ha sett en liknande någonstans hehe  ICQ/af

6

Snyggt, boende i 035 området?
Tycker mig känna igen bussen eller så är den jäkligt lik en buss som rullar här.

Mvh
Göran

Medlem i Halmstad Luftkühlers

7

VwGoran skrev:

Snyggt, boende i 035 området?
Tycker mig känna igen bussen eller så är den jäkligt lik en buss som rullar här.

Mvh
Göran

Nix ICQ/ab Boende i 08

8

Ok. Jäkligt likt var det allt.

Ha det!

9

Hehe! Välkommen! Så vårt skrivande fick dig att starta en projekttråd här ICQ/ad kul att se! Kanske dags för mig att starta en tråd med... / Kalle

Trasig, men inte förstörd...

Haft: Splitbuss-61, Westfalia-73, 1303-73, 1303 BIG-74, 1302 CAB-72, DH-75, 1500-67, Baja-72, Tristar-90
Har: Deluxebuss-77, DH-78, 1500-67, Buggy-67, Magnum DH-90

10

Beard skrev:

Hehe! Välkommen! Så vårt skrivande fick dig att starta en projekttråd här ICQ/ad kul att se! Kanske dags för mig att starta en tråd med... / Kalle

Tack så mycket Kalle! Ja det va lika bra innan fler frågade om "hon" är till salu ICQ/ae hehe  ICQ/ag

11

Hej

Bifogar en bild på den bussen jag tänkte på. Ägdes av en kompis till min kollega här i Halmstad.

http://img407.imageshack.us/img407/8695/bildh.jpg

Lika som bär.....

12

Sådär ja  ICQ/ab
Och visst är det inget jobb att spela musik det gör man för att det är kul... bra att veta framöver  ICQ/ad  Default/lol

13

VwGoran skrev:

Hej

Bifogar en bild på den bussen jag tänkte på. Ägdes av en kompis till min kollega här i Halmstad.

Lika som bär.....

Det va som F#n! ICQ/ab

14

GB skrev:

Sådär ja  ICQ/ab
Och visst är det inget jobb att spela musik det gör man för att det är kul... bra att veta framöver  ICQ/ad  Default/lol

ICQ/ag  Va väl mer att jag menade att det är ett LIV ICQ/ad inte ett "jobb"

15

Jay_DeluxeBay skrev:
GB skrev:

Sådär ja  ICQ/ab

ICQ/ag  Va väl mer att jag menade att det är ett LIV ICQ/ad inte ett "jobb"

ICQ/ad

16

Då har det beställts lite roliga delar. Lite nya tändkablar, soppa filter och massa annat smått och gott. På väg är även ett par justerbara svärd  ICQ/ab ICQ/af

17

Va bra humör man blir på när svärden från Creative Engineering levererats ICQ/ab

Post's attachments

Svärd.JPG, 116.98 kb, 640 x 478
Svärd.JPG 116.98 kb, 188 downloads since 2012-04-23 

18

Grattis!

Jag väntar FORTFARANDE på mina från Transporterhaus...

Default/hmm

19

Nisse skrev:

Grattis!

Jag väntar FORTFARANDE på mina från Transporterhaus...

Default/hmm

Trist!! Tog det lika lång tid för spindlarna att komma?

20

Spindlarna kom ganska direkt. De hade dem på hyllan, tydligen.
Springplatesen skulle förbättras, och den nya versionen var "under construction"...
Det skulle ta "a couple of weeks".

Det är ju typ ett halvår sedan...

Men nu är de tydligen på G på riktigt.

...säger de.   Default/hmm

21

Bra att veta eftersom jag tänkt beställa spindlar från samma ställe. Dom va tydligen slut för tillfället så känns ju som en vettig ide att vänta tills dom verkligen har dom. Mina svärd tog en vecka att få hem  ICQ/ab

22

Hur mycket fick du betala för springplatesen?

Funderar på att be om pengarna tillbaka, så får jag beställa på annat håll...

23

Runt 2600 med frakt. Va slanta du?

24

Det är det som är grejjen.
Jag fick ett bra paketpris på spindlarna och svärden, så det vore ju bäst (billigast) om de kunde få fram dem någon gång...
Tror jag gav typ 2000kr för svärden.

25

Då har det börjats lite smått iaf ICQ/ab En mycket välbehövlig tvätt. Sedan kunde jag ju inte hålla mig, så ögonlocken åkte på, samt vita blinkersglasen. Sedan börjades det rivas inför att dom justerbara svärden ska på   ICQ/af
(kanske inga jätte intressanta bilder, men va ju tvungen att ta några iaf)

http://www.theknockouts.com/1.JPG
http://www.theknockouts.com/2.JPG