Tjena!!
Dags att starta en liten projek tråd.
För att göra en lång historia kort... Runt 2004 ägde jag en 1984a T25, och från att aldrig riktigt vart intresserad av bilar tidigare så blev jag helt såld på min Caravelle. Jag bodde under nått år i Södertälje och en kompis hade en röd vit Lyxbus årsmodell 1977 utan motor ståendes på tomten. Jag tjatade om att han skulle sälja den till mig men det blev inte av. Bussen va beställd av Nyköpings brandförsvar från början vad jag har fått höra. Efter en tid så fick jag erbjudandet "Hämtar du bussen så är den din"
Bussen hämtades och togs till sitt nya hem!
Bromssystemet revs, jagade tag i en 2 liters FI motor, och efter det nya bromssystemet va på plats, kopplingsbyte, och massa annat fix så gick äntligen bussen och togs till besiktningen. Besiktningen gick igenom med blankt papper!
Sen har diverse turnéer och jobb (även om jag hatar att kalla att spela musik på heltid jobb) med bandet jag lirar med kommit ivägen samt att jag varit allvarligt sjuk en lång tid. Men nu är det snart dags att börja med bilen igen så fort jag mår bättre!
Det som står på agendan är:
Lite allmänt motor pill, rostlagning på den rost som finns, sänkning bak och fram och säkert tusan andra grejjer
Här kommer några bilder på bussen:
To be continued...
'If you're gonna do something, do it well and leave something witchy' - Charlie Manson

hehe