Goddagens alla!
Ja e en kille från Kungälv som har haft min Beach Buggy sedan ja byggde den för 11 år sedan. Det har blivit en del halvhjärtade minirenoveringar av motorn genom åren med nya ringar och lite horning av cylindrar etc. Men nu har den sagt ifrån så en ordentlig renovering är stundande.
Jag hittade en firma "over there" som har väldigt bra priser via eBay och fastnade för detta kitet:
http://www.ebay.com/itm/180865849697?ru … 1088wt_905
Detta var för att enligt försäljaren så är detta det största kitet som går att montera utan att behöva byta veven.
Kort och gott, finns det någon där ute som kan komma med lite tips inför en sådan här montering? Vad mer som behövs göras?
Naturligtvis skall blocket plockas ner i molekyler för blästring och fräsning för att passa de större cylindrarna, men jag tänkte på sådana saker som kamaxel, stakar och förgasare. Behöver man byta något där? Förgasaren jag har idag är en sån där pict 36 tror ja? eller om det va 34.... Motorn är alltså en helt original 1600 som suttit i en 1303s från '70 eller '71 om jag inte minns fel.
Väldigt tacksam för svar!
//Anders.
så de frågorna ja behöver ha svar på är dom i första inlägget. Bilen har rullat 600 mil på 11 år så kvalitén på kitet är inte av sååå himla stor vikt.