Jag har tillslut insett att tiden inte räcker till för att njuta av min kära DH så mycket som den förtjänar. Småbarn, hus och båt har prio och Pearl, camperbay 72:a finns ju kvar i gömmorna. Därför gör jag nu ett försök att sälja Dr. Gonzo. Han är inte billig men jag anser att man får vad man betalar för. Mycket pengar och kvalitetstid är nedlagt på bastarden. En perfekt vagn för den som bara vill vrida om nyckeln och njuta och/eller sätta sin egen prägel på honom. Roligast är det såklart om någon här på BV är intresserad av att föra stafettpinnen vidare.
Lite info:
Totalt genomgången men med bibehållen patina på utsidan och historia från Korsnäs Marma AB.
Många slitdelar bytta och mycket annat genomgånget och renoverat för hög driftsäkerhet och bekymmersfritt körande/ägande.
Bland annat:
2,0 liters genomgången insprutningsmotor som går mycket bra samt nyrenoverad växellåda som växlar som en dröm. Har även bytt hjullager, drivknutar m.m.
Rejält sänkt med justerbar avsmalnad framvagn från Grubenwerks samt droppade spindlar. Går att sänka ytterligare/höja med lite arbete.
Bra komfort och väghållning med dagens höjd (dropplistmått 155 cm).
Soltak, Porsche-läderklädsel, dragkrok, mycket bra stereo/ljud m.m.
Ingen rost.
Besiktigad till och med juli 2013. Helförsäkrad för ca 1 200:- /helår.
Fullständig spec. vad som är gjort skickas gärna på begäran.
Pris 55.000:- / högtsbjudande
Ej byte.
Finns annonsen kvar finns pickisen kvar.
Finns i Täby, strax norr om Sthlm.
Tråd på BV:
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=7483
Kontakt:
Patric Borén
0739-80 47 41
patric.boren “AT” gmail.com
Eller PM till “Mirt”
For info in English, please send e-mail.
Bilder: