Riktigt snyggt!!Vilken yta! 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Däck & fälg » Egen breddning av fälgar.
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Riktigt snyggt!!Vilken yta! 
Pulverlack med klarlackspulver!
Stämmer det är Glanex som utfört jobbet!
Tobbe du ska få tillbaka din bromstrumma, jag är klar med den nu!
han gör bra och prisvärda jobb där!!
ja just det.. den hade jag nästan glömt.. har inte saknat den heller..
om du kommer imorrn em så blir det fika å garagetitt med flera andra vw-tokar.. från 13 och framåt.. men du jobbar sent kanske
annars kan jag titta förbi nån dag
ja just det.. den hade jag nästan glömt.. har inte saknat den heller..
om du kommer imorrn em så blir det fika å garagetitt med flera andra vw-tokar.. från 13 och framåt.. men du jobbar sent kanske
annars kan jag titta förbi nån dag
Tack för inbjudan, men jag jobbar så jag kommer inte hem från senare, får svänga förbi en annan dag istället 
/Martin
Nu så. 740-fälgar inhandlade,vinkelslipen kopplad,blästerskåpet nysandat och timern på kaffebryggaren satt. Imorn kör vi.
hoppas det funkar me 740 fälgar för dig...prövade en gång me saab 9000 fälgar och dom fälgbanorna var en aning tightare...lite mera bök att få till.....850 fälgar har funkat bäst för mig...lycka till 
Jag körde 940, funkade perfekt 
Javisst! Kom inte riktigt lika långt som jag tänkt (händer det någon gång?) men iaf; fälgcentrum urknackade,fälgbanor losslipade och iaf ett centrum blästrat. Det är f...s....n vad knepigt det ska vara att få blästerskåpet att gå klokt.. Först var det tryckbrytaren på kompressorn som bråkade,sen fick jag byta blästerpistol i skåpet och när väl allt lirade hjälpligt,då gav dammsugaren ifrån sig ett långt schschschschsch-njupp-pjuuuuuh. och en faslig rökutveckling tog vid. Såå,ner till staden å skaffa en ny dammsugare bara för att sedan upptäcka att blästersanden var slut. Perfekt. Men! Skit vart; väl igång iaf!
740-banorna passar som handen i handsken! Ska lura ut nåt smart sätt att få rätt ET bara. Svetsen kommer hem från långtidsbortlåning på fredag,sen ska gasen flöda och UV-strålarna skina och vem vet,på lördag kanske jag har ett par feta fälgar till min kära Bubbla! Tack för alla tips och all hjälp! /E
Snyggt som satan!
Plåtfälgar rules.......
Ett litet tillägg, jag använde fälgbanor från Golf passade bättre i mått än Volvo 850 fälgbanorna som jag provade först!
Ändrade även så att ventilen kom på rätt sida!
Ska bredda ett par 16", nån som har tips på passande fälgbana att att använda??
Vet inte om dom passar 100 men:
-01 Laguna 6,5"
Volvo och Mb 7"
Iveco och Mb sprinter 8"
Tackar! 8" lät ju mysigt... 
Japp 
glanex kan man få bra hjälp och priser där? har ett par fälgar jag skulle vilja pulverlacka röda 
Jag har fått bra hjälp och priserna har jag varit nöjd med!
Ring dem å kolla!
http://www.glanex.se/
Hur brukar ni göra för att bestämma vilket ET ni skall ha när ni svetsar i nya fälgbanor? lägger man dem så att allt breddar utåt eller kan man ta lite inåt också utan att det tar i svärden?
Hur brukar ni göra för att bestämma vilket ET ni skall ha när ni svetsar i nya fälgbanor? lägger man dem så att allt breddar utåt eller kan man ta lite inåt också utan att det tar i svärden?
Frågan är lite fel ställd, det är Du som bestämmer vilken ET det ska vara.
Jag brukar klämma på den däcksdimension jag vill använda på den valda fälgbanan.(Däcksfirmorna brukar glo när jag kommer in med en fälgbana utan centrum).
Sen knackar jag den fram och tillbaka på fälgcentrumet som sitter på plats och måttar tills det sitter rätt.
Sist hade jag med 3 fälgbanor med olika däcksdimensioner för att kunna prova tills det ser rätt ut.
Jag är petig och gillar när det sitter rätt, med rätt dimension i hjulhuset, alltid välfyllt!
Ta dig tid att prova så du får ditt stuk.
Jo det var ju helt rätt men har man orginal backspace och har däck som är till den storleken på banan man har så behöver man inte vara orolig att det tar i karossinfästningen när man sänker utan att förlänga svärden
Dom flästa fälgar man kan hitta och dom jag gjort är byggda så
Att prova med skrotdäck är aldrig fel, gillar man inte resultatet på stuket så är det bara att man kapar lr sälja vidare 
Breddade ett par fälgar häromdagen tänkte dela med mig hur jag gjorde.
Först kapade jag isär nav och fälgbana på mina fälgar, ett par orignal vw bubbla fälgar och ett par volvo 740 plåtfälgar, 6 tums bredd.
Sen gjorde jag en jigg med en gammal trumma med en bit avkapad axel och lagerhållaren från en vw typ 1 bak.
På baksidan av denna satte jag fast en bit gängstång och mutter, med hjälp av dessa kunde jag ställa in rätt et jag ville ha med hjälp av att sätta upp ett original hjul och sedan ställa in så som jag ville ha det i förhållande till detta.
Fast med navet och på med fälgbanan och sedan bara knacka in det till gängstången hela vägen runt. Satte på indikatorklockan för att se hur runt det blev och sen svetsade jag ihop det.
Blev inom en mm i rund/rakhet får hoppas det blir fint, satte upp en originalfälg och mätte och den var inte bättre i alla fall.
Precis, blir bättre än innan........
För att lättare få ur centrum på MB fälgen sågade jag först sönder den såhär.
Sen sågade jag lös resten i fyra bitar. En per svetsning mellan centrum och fälgbana.
Såhär började första se ut efter att jag passat in Porsche centrum i MB fälgbanan med offset 49mm. Utgångsläget till vänster med 5½x15 ET 25.
Å här testats på bilen. Kan hända att jag kan minska av offset från c. 49mm till 40-45mm..
Smidigt!!! 
Ser kanon ut det där! Vad är det för typ av MB-fälg?
Vet inte exakt... Sitter en liten dekal på den som jag tror det stod E-klasse på...
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Däck & fälg » Egen breddning av fälgar.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.