ÄNTLIGEN !!!
SPÄNNANDE !!! 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Splittbussen "Danskan"
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
ÄNTLIGEN !!!
SPÄNNANDE !!! 
Som tidigare påhejare redan basunerat, det är en speciell känsla att köra för första gången. Allt kanske inte funkar som det ska och det kanske är med skräckblandad förtjusning man äntrar styrbryggan, med en begränsad tillförsikt inför sina egna färdigheter att säkerställa trafiksäkerheten, men minnet av händelsen etsar sig fast i minnet och omges snart av ett rosa skimmer!
Grattis, du har verkligen legat i och vilken vagn sedan! 
Gött jobbat!! fan vad nice att den går!
Bytte ni inte tryckplattan då till kopplingen då?
Snyggt. Härligt det måste vara att starta upp efter så lång sömn.
Varför har jag inga sådana kompisar??? hallååååå
hum, kanske skulle lura dit dom på pizza o öl
Bra jobbat, glädjes med dej 
Tackar för alla positiva kommenterar. Känns helt underbart att ha kommit här så långt med danskan å snart kunna få bevisa för släkt å vänner, som stenhårt idiotförklarade en när man släpade hem danskan, att det gick jävlar i det. Trots att varken jag eller harved hållt i en svets.
Vi jobbade ju då som hovmästare och dryckesansvarig på Hotel Tylösand.
Men skam den som ger sig. Det har varit ett långt projekt men riktigt roligt. Nu är det ju nerförsbacke
Men utan min mek-polare harved hade det inte varit lika roligt att skruva.
Kan ju passa på att tacka även enkrona, gurrasnurra och beng-Göran för tips å idéer. Samt även motivation eller vad säger du enkrona?
Mvh
Vwgoran
Godkväll.
Loggade bussar är ju så himla läckra eller hur? Har ju gått och funderat över detta ganska länge och velat fram och tillbaka. Vad ska man ha osv. Men för ett tag sedan slog det mig.
Det är nämligen så här att min farfar och farmor drev klädaffär i Munka-Ljunby från ca 60-talet fram till 1990 då farfar dog.
Farmor skötte butiken medans farfar och hans bror åkte runt och sålde kläder till folket i Norra skåne. Jag och mina systrar älskade att leka affär i butiken under farfars övervakande öga dvs.
Vi har ju mycket material från affären med bla gamla omslagspapper och det är därifrån jag fick inspirationen till min logga på Danskan. Detta för att hedra min älskade farfar och farmor. 
Så via en kille här i stan som driver en reklamfirma och tillråge på allt dessutom kör en bay pickis, fick jag hjälp att ordna loggan från omslagspappret till klistermall. Och idag var de klara. Bara att hämta och tjöta lite vw. Sedan raka vägen till garaget.

Så jäkla nöjd. Nu ler nog farfar och farmor.
Fridens folket!
Nu kan jag drista mej till att utbrista: Det blev ju rätt ok! 
Fast lite blygsam, skulle ju suttit mitt på hela sidan
Nej, det blev sketsnyggt, passar nog bäst på mörkt "underlag"
Grattis, skitcoolt att det är i ditt namn också 
Stilren logotyp Mycket snyggt !

så jäkla grymt blev det. Bussen var grym innan men blev mycket bättre med loggorna 
Tjusigt! 
Altid trevligt med ett verklig firma namn..
blev riktigt snyggt!! alla tummar upp!!
mycket bra initsiativ.!!
Snyggt, och som sagt extra kul med lite historia bakom 
Snyggt, och som sagt extra kul med lite historia bakom
X2
Pricken över i typ 
Väldigt snygg logga,bra jobbat...dessutom kul bakgrundstory 
Fint sätt att hedra sina förfäder 
+ Det passar förbaskat bra på vagnen men!
En mycket smakfull och egen logga. Gillar speciellt placeringen! Den här bussen plockar hem poäng efter poäng! 
Fasen vad bra det blev Göran!
man missar mycket närman inte hänger konstant på forat......jäkligt nice renovering o buss, bra jobbat 
Jävligt snyggt vwgoran... Ser fram emot att se den i sommar och snacka lite skit. =P
Tackar för responsen om loggan. Familjen har sett loggan nu också och de blev väldigt nöjda de också. De tyckte att det var en fin gest gentemot farfar o farmor.
Men imorgon blir det heldag i verkstan igen. Då åker motorn ur och vi får pyssla lite med kopplingen. Update kommer imorgonkväll.
Sedan i veckan blir det 2 dagar till Oslo på kurs. Blir kul det.
Fridens vw vänner
Godkväll!
Idag var jag i garaget vid 9.30 och då var redan Joel där och mekade baybuss. Mycket duktigt!
Strax efter så rullade Harved in till verkstan. Och han å jag la upp en plan för dagens jobb.
Så eftersom det var lite strul med kopplingen så började vi med att lyfta ur motorn. Såg att urtrampningslagret hade lossat efter förra provstarten. Konstigt som fasen.
"Lånade" urtrampningslagret från Joel's växellåda på hans splitt, som var likadan och i bra skick. Monterade dit den och passade på att fylla på olja i växellådan. Sedan var det dags att lyfta i motorn och koppla allt igen.
Efter lite mer pyssel och en snabb sväng till macken för att köpa lite mer bensin - så var det dags igen. Motron startade så snällt.
Och nu hade ju även Bengt-Göran anlänt. Så det var bara att lägga i backen och hålla tummarna. Å satan nu hade det börjat regna. Men det spelade ingen roll 
Video 1 - på väg ut ur garaget
http://www.youtube.com/watch?v=Jjxo7mkRzn0
Video 2 - på väg tillbaka till garaget
http://www.youtube.com/watch?v=sX-XBnsuDMU
Provturen gick faktiskt bra, men vi måste justera bromsarna och lufta dem, var ju lite speciellt att rulla iväg med knappt ngn broms.
MEN NU HAR JAG PROVKÖRT DANSKAN ORDENTLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vilken känsla det var, hade inte öronen suttit ivägen så hade nog leendet gått runt huvet på en.
Väl in i garaget så började vi med frambromsarna men 16.30 bröt vi, då hungern gjorde sig påmind. Hade ju inte käkat mer än frukost vid 08.30. Så bromsarna får vi kolla vidare på i slutet av nästa vecka.
Fridens vwänner. 
Vilket jobb du gjort! Det gillar många vill jag lova!
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Splittbussen "Danskan"
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.